خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۷۸۸۰

قیمت هر گرم طلا ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۱۸

قیمت هر گرم طلا ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/18

بازار طلا و سکه امروز با توجه به کاهش نسبی بهای جهانی طلا و نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دیروز تغییری نداشت و در رقم 427 هزار و 996 تومان ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و کاهش تقاضا برای فلز زرد رد بازارهای جهانی کاهش یافت و به 1393 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، افت قیمت طلا تا حدود زیادی به دلیل تعدیل انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره و بهبود بازده اوراق قرضه بوده است. بازارها همچنان روی کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره حساب می‌کنند اما به نظر می‌رسد این انتظارات تعدیل شده و ارزش دلار بهبود پیدا کرده است.

شاخص دلار در معاملات روز سه‌شنبه نزدیک به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته ایستاد و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرد.

یک هفته پیش بازار شانس کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره را ۸۰.۱ درصد و احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره را ۱۹.۹ درصد پیش‌بینی می‌کرد اما اکنون این احتمال به ترتیب به ۹۸ درصد و ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

با این همه، افت قیمت طلا به دلیل ضعف بازارهای مالی محدود شد. بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در دو هفته و نیم گذشته سقوط کردند. بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز چهارشنبه به مدت دو روز در برابر کنگره به توضیحات در خصوص سیاست پولی خواهد پرداخت.

در این بین موجودی طلای "اس پی‌ای آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، ۰.۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و از ۷۹۶.۹۷ تن در روز جمعه به ۷۹۵.۸۰ تن در روز دوشنبه رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به تصحیح قیمت در محدوده ۱۳۸۷ دلار خاتمه داده و مقاومت در سطح ۱۴۲۱ دلار را دوباره امتحان کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۸، قیمت دلار برای فروش 12,750 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12650 تومان و 12750 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,650 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4710 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14550 تومان و 14650 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 520 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 427 هزار و 996 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 500 هزار تومان و 980 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.