کد مطلب: ۳۸۸۱۰۶

هر گرم طلا به ۴۲۸۲۲۶ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۱۹

هر گرم طلا به 428226 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/19

بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و ثبات نرخ ارز بود و بر این اساس هر گرم طلای 18 عیار به 428 هزار و 226 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه با توجه به رشد ارزش دلار کاهش یافت اما در ادامه با افزایش چشمگیری روبرو شد و به 1407 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: قوی‌تر شدن دلار عامل اصلی کاهش قیمت‌های طلا بوده است. در مجموع به نظر می‌رسد بازار از انتظاراتش در خصوص کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا عقب نشینی کرده است. همچنین سرمایه گذاران در حال سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا هستند و قراردادهای خریدشان را در آستانه انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا کاهش می‌دهند.

جزئیات نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر امروز چهارشنبه منتشر می‌شود.

دلار در معاملات امروز تحت تأثیر ضعیف شدن انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا که بازده اوراق خزانه را بالا برد، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد. قوی‌تر شدن دلار طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

رشد بیشتر ارزش دلار به اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا بستگی خواهد داشت که از روز چهارشنبه به مدت دو روز در برابر کنگره به توضیحات در خصوص سیاست پولی خواهد پرداخت.

نرخ‌های بهره پایین‌تر از قیمت طلا که دارایی بدون سوددهی است، پشتیبانی می‌کند و رشد ارزش دلار را محدود خواهد کرد.

همچنین لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد مقامات تجاری آمریکا و چین روز سه شنبه مکالمات تلفنی سازنده‌ای داشته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، ویلبر رأس، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا مجوزهایی به شرکت‌هایی که به دنبال فروش کالا به شرکت هواوی چین هستند، صادر خواهد کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۹، قیمت دلار برای فروش 12,740 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12650 تومان و 12750 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,646 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4707 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14550 تومان و 14650 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 330 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 530 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز رشد نسبی داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 428 هزار و 226 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 420 هزار تومان و 980 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.