کد مطلب: ۳۹۲۷۶۳

قیمت ربع سکه ۱۴۳۰۰۰۰ تومان ماند / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۱۴

قیمت ربع سکه 1430000 تومان ماند / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/14

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر رشد بهای جهانی طلا و ثبات نرخ ارز بود و بر این اساس قیمت ربع سکه نسبت به دیروز تغییری نیافت و در رقم یک میلیون و 430 هزار تومان ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با تداوم تنش‌ها بین چین و آمریکا و افزایش تقاضا برای فلز گرانبها افزایش یافت و با رشد 1.9 درصدی به 1469 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، مایکل مک‌ کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت «سی ام سی مارکتس» اظهار کرد: طلا از نگرانی‌های جهانی نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی سود می‌برد و بانک‌های مرکزی احتمالا موضع سیاست پولی خود را تسهیلی نگه می‌دارند بنابراین دارایی‌های مطمئنی مانند طلا با تقاضای خرید روبرو خواهند شد. تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین نیز عامل مهمی محسوب می‌شود و پتانسیل تشدید آن بسیار بالاست.

چین روز جمعه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی روی ۳۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی، اعلام کرد دست به تلافی خواهد زد.

به گفته کارشناسان، این تعرفه‌ها ممکن است بانک مرکزی آمریکا را مجبور کند برای حفاظت از رشد اقتصادی کشور، نرخ‌های بهره را بیشتر از آنچه که در نظر داشت کاهش دهد. در این بین آمار اقتصادی اخیر انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا در سپتامبر را تقویت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه گذشته خود نخستین کاهش نرخ‌های بهره در بیش از یک دهه گذشته را تصویب کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌ گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز دوشنبه به پایین‌ترین حد در یک هفته اخیر سقوط کرد و طلا را برای سرمایه‌گذاران غیر آمریکایی ارزان‌تر کرد.

همچنین بازارهای سهام آسیا به پایین‌ترین رکورد خود در شش ماه و نیم گذشته سقوط کردند و کمک کردند جذابیت طلا مضاعف شود.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده ۱۴۶۱ تا ۱۴۷۴ دلار صعود کند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۳۶ درصد رشد کرد و به ۸۳۰.۷۶ تن رسید.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۴ تا ساعت 17، قیمت دلار برای فروش 11,897 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11800 تومان و 11900 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش 13,395 تومان گزارش شده است، همچنین در بانک مرکزی 4673 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13300 تومان و 13400 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 120 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 215 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 415 هزار و 68 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 430 هزار تومان و 960 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.