کد مطلب: ۴۱۲۸۲۸

دلار از ۱۲۰۰۰ تومان در صرافی ملی گذشت / قیمت سکه امامی به ۴۳۱۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۴

دلار از 12000 تومان در صرافی ملی گذشت / قیمت سکه امامی به 4310000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/4

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر افت نسبی بهای جهانی طلا و افزایش چشمگیر قیمت ارز در صرافی ملی تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه امامی به چهار میلیون و 310 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه با توجه به تمایل آمریکا و چین برای امضای یک توافق مقدماتی تا پایان سال که تقاضا برای دارایی‌های امن را تضعیف کرد، به 1459 دلار یعنی پایینترین رقم خود در یک هفته گذشته رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مارگارت یانگ یان، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس"، خوش بینی تجاری باعث صعود بازارهای سهام جهانی شده و سرمایه از دارایی‌های امن به سوی دارایی‌های پرریسک حرکت کرده است. همچنین آمار اقتصادی مطلوب اخیر آمریکا نشان داده کندی رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه اول سال میلادی آینده به پایان رسیده و روند احیا آغاز خواهد شد.

خوش‌بینی نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین کمک کرد بازارهای سهام آسیایی روند صعودی پیدا کنند و دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

ارز آمریکا روز جمعه پس از گزارشی که نشان داد فعالیت بخش تولید آمریکا در نوامبر شتاب پیدا کرده و فعالیت خدمات بیش از حد انتظار رشد کرده است، بهبود چشمگیری پیدا کرده بود.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال عاملی که روند افت قیمت طلا را محدود کرد، احتیاط سرمایه‌گذاران بود زیرا مقامات پکن اعلام کرده اند فاز دوم توافق چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۴۵۵ دلار را تست کند و اگر پایین این سطح شکسته شود، ممکن است تا مرز ۱۴۴۰ دلار سقوط کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۴ تا ساعت 18، 12,045 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11950 تومان و 12050 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 13,295 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4629 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13200 تومان و 13300 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 250 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 310 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 428 هزار و 700 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 240 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 440 هزار تومان و 870 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بدبختی و تورم برای مردم بیچاره

  • ناشناس

    چز بدبختی چیزی نیست