کد مطلب: ۴۱۲۷۳۳

تجارت‌نیوز از وضعیت اقتصاد امروز گزارش می‌دهد:

صعود همزمان بازارها در روز استعفای یک وزیر / دلار و طلا بار دیگر گران شدند / علت استعفا چه بود؟

صعود همزمان بازارها در روز استعفای یک وزیر / دلار و طلا بار دیگر گران شدند / علت استعفا چه بود؟

امروز نیز به مانند روز گذشته قیمت دلار و طلا و شاخص بورس همزمان با هم یک روند صعودی را پشت سر گذاشتند. در همین حال یکی از مهمترین اخبار امروز هم استعفای محمود حجتی از وزارت جهاد کشاورزی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه چهارم آذر ماه ساعت ۱۵ با 153 تومان افزایش، 12 هزار و 49 تومان معامله شد.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز دوشنبه چهارم آذر ماه تا ساعت ۱۵ با چهار هزار و 900 تومان افزایش، به 428 هزار و 500 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز دوشنبه چهارم آذر ماه ساعت ۱۵ با 69 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 297 هزار تومان رسید.

اما امروز بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

شاخص کل بورس در سومین روز کاری هفته رشدی ۲۷۰۰ مرتبه‌ای را تجربه کرد و در کانال ۳۰۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشدی ۲٫۴۳ درصدی، در کانال ۹۱۴۶۹ قرار گرفت.

4 آذر

بازار سهام امروز یک روند صعودی داشت.

اما امروز یکی از مهمترین اخبار پذیرفته شدن استعفای محمود حجتی از وزارت جهاد کشاورزی بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص علت استعفای وزیر جهاد کشاورزی گفت: چند بار قبلا نامه استعفا خود را داده اما آقا رئیس جمهور نپذیرفته است؛ اما پس از مطرح شدن استیضاح وی این استعفا پذیرفته شده است.

امروز روزنامه اعتماد به نقل از علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز و عضو کمیسیون آب، خاک و منابع طبیعی مجلس نوشته بود: یکی از دلایلی که حجتی استعفا داد، موضوع بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بود. درواقع این نهاد که تامین‌‌کننده‌ بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیازمندی‌ها در این حوزه بود، به یک‌باره از وزارت جهاد کشاورزی جدا شد و به وزارت صمت سپرده شد. هرچند کمیسیون کشاورزی نیز با این انتقال موافق نبود اما در نهایت این اتفاق رخ داد.

پس از این استعفا، رئیس جمهور با صدور حکمی مهندس عباس کشاورز را به عنوان «سرپرست وزارت جهاد کشاورزی» منصوب کرد.

بررسی کارنامه عملکرد بانک سپه، موج استیضاح وزرا، احتمال افزایش قیمت طلا در ژانویه ، اعلام افزایش قیمت برخی اجناس شرکت‌های دولتی، وعده وزیر ارتباطات برای جبران قطعی اینترنت و اولین واکنش‌های مردمی به یارانه بنزین هم از دیگر اخبار مهم امروز بود.

امروز همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس گفت: به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد که تحت هیچ شرایطی تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشند، هرچند قبول داریم که تاثیر واقعی بر روی قیمت کالاها وجود دارد اما خواستیم اصناف به تدریج نسبت به افزایش قیمت اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.