کد مطلب: ۴۱۳۸۹۵

قیمت ربع سکه به ۱۵۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۹

قیمت ربع سکه به 1500000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/9

قیمت طلا و سکه در بازار امروز شنبه تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و رشد نسبی بهای جهانی طلا تعیین شد و بر این اساس قیمت ربع سکه به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای جهانی جمعه شب در حالی بسته شد که قیمت طلا تحت تاثیر تنش‌ها میان آمریکا و چین افزایش یافت و به 1465 دلار در هر اونس رسید.

براساس این گزارش، حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اعتراضات هنگ کنگ موجب شده است تا توافق تجاری موقت بین واشنگتن و پکن با تهدید روبرو شود و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

ترامپ روز چهارشنبه قانون مصوب کنگره در حمایت از معترضان هنگ کنگی را تصویب کرده است. این اقدام با واکنش منفی و شدید دولت چین روبرو شد.

این قانون به ایالات متحده اجازه می دهد تا تحریم هایی را علیه چین اعمال کند، اگر دولت پکن به خودمختاری هنگ کنگ احترام نگذارد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 6.31 دلار افزایش به بیش از 1464 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت رشد 0.1 درصدی را تجربه کرده است.

در پی اقدام مداخله جویانه ترامپ در امضای این قانون جنجالی، وزارت خارجه چین، سفیر آمریکا را فراخوانده است.

لی یوچنگ معاون وزیر خارجه چین ، تری برنستاد سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد تا از او بخواهد واشنگتن هرچه سریعتر به مداخله در امور داخلی هنگ کنگ پایان دهد.

چین در ضمن ایالات متحده را به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه تهدید کرده است. وزارت خارجه چین هشدار داده است که دخالت در هنگ کنگ محکوم به شکست خواهد بود.

قانون جدید وزارت خارجه آمریکا را موظف می‌کند تا سالیانه تایید کند که هنگ‌ کنگ به اندازه‌ کافی در امور تجاری خودمختار است و بتواند بعنوان یک مرکز مالی جهانی رشد کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ تا ساعت 18، 12,551 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12400 تومان و 12550 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 13,757 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4627 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13600 تومان و 13750 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 370 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 300 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح قدیم نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 436 هزار و 800 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 500 هزار تومان و 880 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیر

    • ناشناس

      تاحالا چی اومده پایین ک این دومیش باشه

    • ناشناس

      نه پايين نمياد

    • ناشناس

      دقیقا

  • ناشناس

    احتمال داره پایین بیاد یا فقط میره بالا؟

  • هستی

    بخاطر نوسان بازار و حباب ارزی قطعا بالاتر خواهد رفت

  • ناشناس

    نان خوردن گیرمون نمیاد…. بریم طلا بگیریم….ای خدا خودت مددی کن

    • ناشناس

      داداش متاسفانه نان ملت رو با همین بالا پایین کردن ارز و طلا از سر سفره ها کم کردن

  • جواد

    فقط شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنید تا کمر دلار بشکند.