خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۷۴۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت طلا و سکه/ نرخ طلا و سکه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

افزایش قیمت طلا و سکه/ نرخ طلا و سکه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد. به نظر می‌رسد افزایش قیمت دلار و اونس تاثیر خود را بر این بازار گذاشته باشد. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار طلا را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۴۷۸ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته بعد از ظهر حدود دو هزار تومان بیشتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با همین ساعات در روز گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ با روز گذشته تفاوتی ندارد.

روند افزایشی قیمت سکه امامی

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱۴ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به دیروز بعد از ظهر حدود ۱۰ هزار تومان بیشتر است اما با دیروز ساعت ۱۹ تفاوت معناداری ندارد.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت روز گذشته این سکه ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱۷۷۳ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز دلار نوسان اندک و تا حدودی افزایشی داشت. قیمت اونس هم به همین ترتیب نوسانی اندک و صعودی را تجربه کرد. در نتیجه طلا و سکه نیز همین شرایط را پشت سر گذاشتند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند احتمال جهش در بازار طلا پایین و نوسان قیمتی محتمل است.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه ارسال شده است.

در حالی که در روزهای اخیر اخبار از احتمال آغاز دوباره مذاکرات برجامی حکایت می‌کرد، شب گذشته آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

دور جدید تحریم‌های این کشور علیه ایران، شامل شش نهاد و یک نفتکش (به بهانه ارتباط با شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس)، می‌شود.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد که به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.

در این میان، علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران از آمادگی کشور برای جمع‌بندی مذاکرات احیای برجام خبر داده است. او با انتشار توئیتی تاکید کرده که ایران برای دادن فرصتی دیگر به آمریکا برای نشان دادن حسن نیت و مسئولیت‌پذیری خود تلاش می‌کند.

حباب سکه چقدر بود؟

اقتصادنیوز نوشت: «قیمت سکه امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل تقریبا ۵۰ هزار تومان بالاتر بود.

ارزش ذاتی سکه امروز تقریبا ۱۳ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت بازار بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فاصله را نشان می‌دهد. حباب سکه هم امروز در محدوه ۱۲ درصد بود.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.