خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۳۳۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیروی طلا و سکه از دلار در مسیر افزایشی

پیروی طلا و سکه از دلار در مسیر افزایشی

قیمت طلا و سکه امروز هم افزایشی بوده است. قیمت طلا رشدی اندک را تجربه کرده و قیمت سکه نیز با روندی نوسانی در مسیر صعودی گام برمی‌دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلای 18 عیار در آغاز معاملات روز جاری روی رقم یک میلیون و 591 هزار و 800 تومان بازگشایی شد؛ بر همین اساس قیمت طلا در زمان بازگشایی نسبت به روز گذشته 1.16 درصد رشد کرده است. اکنون هم طلا با اندکی رشد در قیمت یک میلیون و 592 هزار و 500 تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه امروز اندکی نوسان داشته اما با این حال سکه امامی جای پای خود را در کانال 17 میلیون تومانی تثبیت کرده است. امروز سکه امامی روی قیمت 17 میلیون و 397 هزار تومان بازگشایی شد و در حال حاضر با اندکی افت و خیز به رقم 17 میلیون و 479 هزار تومان رسیده است؛ با این حال اما قیمت این نوع از سکه در حال حاضر نوسانات زیادی را از سر می‌گذراند و دچار رفت و برگشت زیادی در همین کانال است. حباب سکه امامی اکنون دو میلیون و 293 هزار تومان است.

سکه بهار آزادی هم امروز با رشد مواجه بوده و در قیمت 16 میلیون و 710 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اکنون یک میلیون و 503 هزار تومان است.

نیم‌سکه نیز اکنون 9 میلیون و 650 هزار تومان است و حباب آن به دو میلیون و 44 هزار تومان رسیده است.

قیمت ربع سکه هم امروز در سطح 6 میلیون و 650 هزار تومان قرار گرفته و حباب آن دو میلیون و 845 هزار تومان است.

امروز قیمت سکه گرمی هم به سه میلیون و 600 هزار تومان رسیده و حباب آن نیز یک میلیون و 726 هزار تومان است.

کارشناسان بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند تا زمانی که قیمت دلار افزایشی باشد، قیمت طلا و سکه نیز رشد را تجربه خواهند کرد. این روند به ویژه با سرکوب معاملات در بازار ارز شدت بیشتری خواهد یافت و بازار طلا و سکه را به هدف اصلی سرمایه‌های خرد تبدیل می‌کند؛ این همان روندی است که در طول هفته گذشته هم طی شد و قیمت سکه امامی را وارد کانال 17 میلیون تومانی و سکه بهار آزادی را وارد کانال 16 میلیون تومانی کرد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بر همین نکته تاکید کرده و گفته است با توجه به مسیر بازار ارز و نوسانات آن، نمی‌توان انظاری غیر از افزایش قیمت‌ها را از بازار طلا و سکه داشت. او معتقد است که بازار ارز و طلا پیوندی نزدیک دارند و نوسانات قیمت ارز اثری مستقیم بر بازار فلز گران‌بها خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر به صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.