کد مطلب: ۶۹۷۶۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تداوم روند افزایشی قیمت طلا و سکه/ صعود دلار در کانال ۳۰ هزار تومان

تداوم روند افزایشی قیمت طلا و سکه/ صعود دلار در کانال ۳۰ هزار تومان

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد. سکه امامی همچنان در آستانه ورود به کانال ۱۴ میلیون تومانی قرار گرفته اما نتوانسته است وارد این سطح شود. اما به نظر می‌رسد طلا و سکه، هر دو از مرزهای مقاومتی هفته گذشته خود عبور کرده‌اند. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۷۱ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود ۱۹ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است. طلا روز گذشته نیز روند افزایشی داشت.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، حدود ۲۰۷ هزار تومان بیشتر است. روند قیمتی سکه امامی روز گذشته نیز افزایشی بود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۱۳۵ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. سکه بهار آزادی، روز گذشته نیز روند افزایشی داشت.

تداوم افزایش قیمت‌ها

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۵ هزار تومان بیشتر از روز گذشته. طلا دیروز هم در این سایت، روند افزایشی داشت.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۳ میلیون و ۹۹۳ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۵۳ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی دیروز را نیز صعودی به پایان رساند.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم دو هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. دیروز نیز قیمت سکه بهار آزادی، صعودی بود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۱۲ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. ایران پنجشنبه شب، پاسخ خود را به پیشنهادات آمریکا ارائه کرد. پاسخ ایران چندان به مذاق طرف آمریکایی خوش نیامده است. همین موضوع قیمت‌ها را در بازار ارز افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، نسبت به روز گذشته روند افزایشی دارد و وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شده است. صبح امروز معاملات در بازار ارز از حدود قیمتی ۳۰,۱۳۰ تومان آغاز شد. این روند افزایشی ادامه یافته است و اکنون به حدود ۳۰,۱۲۰ تا ۳۰,۱۵۰ تومان رسید. آخرین نرخ پیشنهادی برای معاملات نقدی دلار در کانال‌ها حدود ۳۰,۲۰۰ تومان است. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد. البته برخی معتقدند این کانال‌ها قیمت را تا حدودی بیشتر از بازار اعلام می‌کنند.

روز گذشته نیز دلار روند افزایشی داشت و در معاملات غیرقانونی فردایی به کانال ۳۰ هزار تومان نیز رسید. اما بازار در معاملات نقدی کار خود را در کانال ۲۹ هزار تومان به پایان رساند. دیروز کف و سقف قیمت دلار به ۲۹,۹۵۰ و ۳۰,۰۸۰ تومان رسید.

دلار هرات و سلیمانیه نیز امروز روند افزایشی دارند.

آخرین اخبار برجامی

به نقل از همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پاسخ ایران را «غیر سازنده» عنوان کرد و دیپلمات‌های اروپایی هم آن را «منفی»، «غیرمنطقی» و «ناامیدکننده» دانستند.

روز گذشته هم «باراک راوید» خبرنگار وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، برخی شکاف‌ها با ایران بسته شده و برخی دیگر همچنان باقی مانده‌اند.

در این میان، همزمان با قرار گرفتن مذاکرات رفع تحریم‌ها در مراحل پایانی و افزایش تحرکات مخالفان در داخل آمریکا برای عدم بازگشت آمریکا به برجام، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور در هراس از بازگشت احتمالی دولت بایدن به این توافق، خواستار توقف مذاکرات با ایران شد (ایرنا).

مرندی: ایران صبور خواهد بود

با وجود این خبرآنلاین، به نقل از مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده کشور نوشت: ایران صبور خواهد بود. آمریکا در زمان اوباما به شکل سیستماتیک توافق را نقض کرد و در زمان ترامپ و بایدن فشار حداکثری علیه شهروندان بی‌گناه اعمال کرد.

بنابراین، ایران ابهامات یا خلاءهای قانونی در متن {توافق} را نمی‌پذیرد. زمستان دارد می‌آید و اتحادیه اروپا با بحران انرژی فلج کننده‌ای روبه‌رو می‌شود.

علی خضریان نماینده مجلس عضو جبهه پایداری نیز در یادداشتی توییتری نوشت: ‌یکی از موضوعاتی که می‌بایست در متن توافق به آن توجه شود این است که آمریکا می‌بایست ‎تضمین دهد که از توافق خارج نشده، مکانیسم ماشه را اعمال نکرده و تحریم جدیدی وضع یا باز وضع نکند، اما متاسفانه هیچ یک از تضامین بیان شده تاکنون در متن توافق اخذ نگردیده است.

توافق با ایران بهترین گزینه ممکن

یک منبع وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته به شبکه سعودی العربیه گفت: دولت آمریکا، توافق با ایران را بهترین گزینه ممکن می‌داند.

این منبع که به گفته شبکه العربیه خواسته نامش فاش نشود، افزود: ما بر همکاری با ایران برای تحقق و بررسی آثار اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای این کشور تاکید داریم.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.