کد مطلب: ۶۱۹۵۲۱

طلا و سکه ارزان شدند؟/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲

طلا و سکه ارزان شدند؟/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲

امروز شنبه دوم بهمن ماه و همزمان با روز مادر قیمت طلا با کاهش اندکی همراه شد و به یک میلیون و ۲۱۶  هزار ۳۴۸ تومان در هر گرم رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا هرچند در روز جمعه به دلیل افت کلی قیمت ها در بازار کالاهای خام شاهد کاهش نسبی بود اما به دلیل نرخ تورم بالا و ریسک های ژئوپلتیک برای دومین هفته متوالی افزایش داشت.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰٫۲۱ درصد کاهش به ۱۸۳۵ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰٫۵۹ درصد کاهش به ۱۸۳۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. بر اساس این گزارشT قیمت نقره هم دیروز با ۰٫۶ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۲۸ سنت رسید اما در مسیر ثبت رشد حدودا ۵٫۸ درصدی و بهترین عملکرد هفتگی از اوایل می ۲۰۲۱ قرار گرفت.

تمرکز اصلی بازار بر روی نشست هفته آتی فدرال رزرو است و اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا با شتابی بیش از آنچه که یک ماه پیش انتظار می رفت برای مقابله با تورم سیاست پولی خود را انقباضی کند.

به گفته سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، در آستانه بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا بعید است قیمت طلا بالا برود و پیش بینی می شود متوسط قیمت فلز زرد در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷۸۳ دلار باشد.

در حالی که سرمایه گذاران از ترس تشدید تحریم های آمریکا یا اقدامات جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه، در صورت حمله این کشور به اوکراین به دنبال محل امنی برای سرمایه گذاری بودند قیمت طلا در این هفته حدود ۰٫۸ درصد رشد داشت. قیمت فلز پالادیوم هم دیروز با ۲٫۲ درصد افزایش به ۲۱۰۵ دلار و ۱۸ سنت رسید و در این هفته رشد حدودا ۱۲٫۱ درصدی را تجربه کرد که ناشی از نگرانی از افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بود، زیرا روسیه از تولید کنندگان فلز پالادیوم به شمار می رود. پلاتین هم دیروز با نیم درصد کاهش به ۱۰۳۳ دلار و ۸۶ سنت رسید و در مسیر بهترین عملکرد هفتگی از ژوئن گذشته قرار گرفت.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۵۸۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۸۰۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۵۵۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۶۵ تومان تعیین شد. بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۹۸۷ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۶ هزار ۳۴۸ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.