کد مطلب: ۶۵۳۱۶۹

دو اهرم فشار بر طلای جهانی/ دو اثر متضاد بر بازار سکه

دو اهرم فشار بر طلای جهانی/ دو اثر متضاد بر بازار سکه

روز گذشته با بازگشایی بازار جهانی، هر اونس طلا با افت بیش از یک درصدی مواجه شد. فعالان بازار سکه نیز در انتظار تعیین تکلیف بازار ارز تهران نشسته‌‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز دوشنبه تقویت دلار و افزایش بازدهی خزانه‌‌داری آمریکا بر جذابیت شمش‌‌های با بازدهی صفر تاثیر گذاشت. روز گذشته شاخص دلار به دلیل نگرانی‌‌های فزاینده درباره کند شدن رشد اقتصادی به بالاترین سطح دو دهه اخیر رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌‌داری ایالات متحده نیز به بالاترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۸ رسید. دو عاملی که سبب شدند تا هر اونس طلای جهانی با افت بیش از یک درصدی، ۱۸۶۳ دلار دادوستد شود.

در حالی که طلا در بحران‌‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان ذخیره‌‌ای مطمئن و پناهگاهی امن تلقی می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌‌های بهره و بازده اوراق قرضه آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

در این میان کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار خارجی گفته سقوط قیمت طلا به زیر سطح حمایت کلیدی ۱۸۵۰ دلار بر هر اونس یک سیگنال منفی خواهد بود.

روند سکه در روز گذشته

قیمت سکه دادوستدهای روز دوشنبه را بدون تغییر پشت سر گذاشت و در نرخ ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان معامله شد. در حالی که دلار روز گذشته را با رشد قیمت ۲۰۰ تومانی پشت سر گذاشت اما نزول قیمت جهانی طلا اثر مذکور را خنثی کرد.

روز دوشنبه همزمان با بازگشایی هفتگی بازار جهانی، هر اونس طلا با افت بیش از یک درصدی مواجه شد. به نظر می‌‌رسد فعالان بازار سکه نیز در انتظار تعیین تکلیف بازار ارز تهران نشسته‌‌اند.

گفته می‌شود سفر انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا به ایران برای دومین بار از زمان تنفس مذاکرات وین می‌تواند معاملات بازار دلار داخلی را دستخوش تغییراتی کند. این مهم از آنجا برای فعالان سکه و طلا اهمیت دارد که در بازار جهانی، امید چندانی برای رشد شدید نرخ طلا وجود ندارد.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار نرخ طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.