خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۲۸۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سقوط قیمت سکه امامی به کانال ۱۳ میلیون تومانی/ قیمت طلا و سکه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

سقوط قیمت سکه امامی به کانال ۱۳ میلیون تومانی/ قیمت طلا و سکه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، روند کاهشی دارد. قیمت‌ سکه امامی به کانال ۱۳ میلیون تومانی سقوط کرده است و سکه بهار آزادی در کانال ۱۲ میلیون تومانی روند نزولی دارد. سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۰۴ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

ریزش قیمت طلا و سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۴۹ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۳ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۵۶۱ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۲ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۷۳۹ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۴۷ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است. بر اساس تجربیات گذشته، احتمالا بانک مرکزی نیز در حال ارزپاشی در بازار است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند کاهشی دارد و به کانال ۲۸ هزار تومان وارد شده است. این روزها اخبار برجام و احتمالا ارزپاشی بانک مرکزی، بازار را تحت تاثیر قرار داده است. ظهر روز پنجشنبه، معامله‌گران خیابان فردوسی، نرخ فروش دلار را بین ۲۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می‌کردند. کف و سقف دلار در کانال‌های تلگرامی نیز ۲۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۹ هزار و ۹۵۰ تومان بود. روز گذشته، این کانال کف و سقف نرخ ارز را ۲۹,۸۰۰ تا ۲۹,۸۳۰ تومان ثبت کردند. امروز اما قیمت دلار کاهشی است. ارقام از ۲۹,۲۰۰ تومان آغاز شد، اما در ادامه روند نزولی به خود گرفت. به گونه‌ای که در لحظه تنظیم این خبر رقم ۲۸,۹۵۰ تومان نیز معامله می‌شود. روند معاملات غیرقانونی فردایی نیز کاهشی است.

دلار توافقی نیز به کانال ۲۷ هزار تومانی رفته است و دلار هرات امروز در کانال ۲۸ هزار تومان روند نزولی دارد.

اخبار ضد و نقیض از مذاکرات

اما این روزها اخباری که از مذاکرات وین منتشر می‌شود، ضد و نقیض است.

ایران جمع‌بندی نهایی خود را درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام، از هفته پیش به هماهنگ‌کننده مذاکرات هسته‌ای تحویل داده است. از آن زمان تا به الان، هر از گاهی کشورهای اروپایی با رد برخی خبرها درباره افشای جزئیات توافق احتمالی احیای برجام، تأکید کردند که مقام‌های اروپایی و آمریکایی در حال بررسی واکنش ایران هستند (ایلنا).

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه در جلسه مطبوعاتی وزارت امور خارجه این کشور به خبرنگاران گفت: بررسی نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ادامه دارد. طبق درخواست، ما همچنان بازخورد خود را به طور مستقیم و خصوصی به اتحادیه اروپا منتقل می‌کنیم (فارس).

در این میان، خبر فوری گزارش داد، نماینده دائم روسیه در سازمان‌‌های بین‌‌المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: امیدواریم تا اول سپتامبر (۱۰ شهریور) برجام را احیا کنیم.

میخائیل اولیانوف مستقر در وین امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌‌ای حاصل شده است.

موج فروش‌ها در بازار پشت خطی

اقتصادنیوز نوشت: «عده‌ای از تحلیلگران معتقدند با شکست حمایت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، میزان فروش‌ها در بازار پشت خطی به اندازه‌ای زیاد شد که دیشب فلزگران بهای داخلی در محدوده ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

این دسته از سکه‌بازان می‌گویند در شرایط فعلی باید قیمت دلار وارد فاز صعود شود تا بازار سکه هم جان دوباره بگیرد.

بازار سکه امروز به دست معامله‌گران کاهشی افتاد و قیمت فلز گران بهای داخلی سقوط کرد. قیمت هر قطعه سکه امامی روز پنجشنبه گذشته در محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود در بازار امروز با ریزش ۷۰۰ هزار تومانی تا مرز ۱۳ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد.

ارزش ذاتی سکه امروز یک کانال پایین آمد و در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان قرار گرفت. حباب سکه هم امروز ۹ درصد بود که نسبت به روزهای گذشته کوچکتر شده بود.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منتظر سکه ۶ میلیون تومانی باشیم

    • ناشناس

      به همین خیال باش هنوز برات تجربه نشده؟

    • ناشناس

      شتر درخواب بیند پنبه دانه … قیمت امروز رو نگاه کن !!

  • ناشناس

    عمرا ،موقته

  • ناشناس

    خدا ختم بخیر کنه

  • سعید

    تحریم رفع بشه سکه امامی زیر ۵ تومان قطعیست.

  • امیر

    ایندفعه باید منتظر باشیم آمریکا جام زهر رو سر بکشه و برجام رو بپذیره

  • ناشناس

    سکه و طلا حساب کتاب نداره. موقته میره بالا.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید چرا سکه یک میلیون نمیکنید ها چرا تا مردم نفس راحتی بکشن