کد مطلب: ۶۹۵۶۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سکه بهار آزادی در آستانه ورود به کانال ۱۲ میلیون تومانی/ قیمت طلا و سکه، دوشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۱

سکه بهار آزادی در آستانه ورود به کانال ۱۲ میلیون تومانی/ قیمت طلا و سکه، دوشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱، روند کاهشی دارد. در این میان، سکه امامی همچنان در کانال ۱۳ میلیون تومانی در حال کاهش قیمت است و سکه بهار آزادی نیز در آستانه ورود به کانال ۱۲ میلیون تومانی قرار دارد. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۶۵ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود هفت هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، حدود ۲۰۵ هزار کمتر است. روز گذشته نیز سکه روند کاهشی داشت.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۱۲۳ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. روز گذشته سکه بهار آزادی روند صعودی داشت و در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

سکه بهار آزادی در آستانه کانال ۱۲ میلیونی

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود پنج هزار تومان بیشتر از روز گذشته. روز گذشته، طلا روند افزایشی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۷۰ نیز رسید.

در مقابل، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و حدود ۱۳ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود هشت هزار تومان کمتر است. روز گذشته نیز سکه امامی روند کاهشی داشت و به کانال ۱۳ میلیون تومان بازگشت.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۲۲ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۰۸ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. سکه بهار آزادی روز گذشته نیز روند کاهشی داشت.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۲۳ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، از جمله طلا و سکه تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. بازارساز هم البته در مواقعی بیکار نمی‌نشیند.

امروز دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند نوسانی دارد. ارز آمریکایی صبح امروز روند کاهشی داشت و معاملات آن از حدود قیمتی ۲۹,۴۸۰ تومان آغاز شد. در ادامه قیمت‌ها بین ۲۹۴۵۰ تا ۲۹,۵۵۰ تومان نوسان پیدا کرد و اکنون تا حدوی روند افزایشی دارد. همین روند در مورد معاملات غیرقانونی فردایی وجود دارد.

در این میان اقدامات بازارساز همچنان ادامه دارد. معامله‌گران نیز به این تحرکات خوشبین نیستند. اقتصادنیوز در این مورد نوشت که روز گذشته: «هرچه در بازار آزاد قیمت‌ها در کانال ۲۹ می‌چرخید در بازار متشکل حضور دلار در کانال ۲۹ موفقیت‌آمیز نبود. روند صعودی متشکل به گونه‌ای نبود که از مرز ۲۹ عبور کند، باوجود اینکه دو بار با این سطح برخورد کرد. نزول بازار از یک طرف و حرکت صعودی بازار متشکل از طرف دیگر، به گفته معامله‌گران شاهدی بر حریف‌طلبی بازارساز در بازار ارز است.»

آنها معتقدند: «زور بازارساز برهمه چربیده و وضع تا پایان شهریور همین است. از دید آن‌ها در روزهای پیش رو بازار شل و رو به نزول است.»

ضروت حل و فصل مسائل پادمانی

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در نشست خبری امروز خود در مورد مذاکرات گفت: اگر دیگران می‌خواهند ما را در محدودیت بگذارند، ما خودمان را در محدودیت نمی‌بینیم. ما با کشورها مذاکره کردیم و توانستیم راه‌مان را برویم؛ ما تحریم‌ها را ظالمانه می‌دانیم و معتقدیم باید برداشته شوند

وی ادامه داد: در این بین هم ما میز مذاکره را ترک نکردیم؛ آن‌هایی که به تعهدهایی که داده بودند عمل نکردند به میز برگردند و به تعهدشان عمل کنند. ما خنثی سازی تحریم‌ها را با امید و با تصمیم قاطعانه دنبال می‌کنیم. نسبت به منافع کشور نه کوتاه آمده‌ایم و نه کوتاه می‌آییم.

رئیسی گفت: بدون حل و فصل مسائل پادمانی، توافق معنا ندارد.

آمریکا: به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌ایم

همچنین، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش، ایران و آمریکا نسبت به دو هفته قبل به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند.

کربی، یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت هنوز اختلافاتی وجود دارد و اتحادیه‌ اروپا و ایران مشغول بررسی پاسخ آمریکا هستند (انتخاب).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.