کد مطلب: ۶۷۵۶۶۳

امواج پرنوسان طلای جهانی/ تغییرات پلکانی سکه

امواج پرنوسان طلای جهانی/ تغییرات پلکانی سکه

طلا و سکه روز گذشته هشتم تیر ۱۴۰۱ همزمان با افزایش دوباره قیمت دلار در بازار آزاد افزایش محدود قیمتی را تجربه کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و قیمت سکه روز چهارشنبه همزمان با رشد مجدد نرخ دلار در بازار آزاد افزایش محدود قیمتی را شاهد بود. به‌طوری که سکه امامی به آرامی پا به میانه کانال ۱۴ میلیون تومان گذاشت.

بر این اساس سکه امامی دیروز در قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. حباب سکه تحت تاثیر نوسانات نرخ دلار و بهای طلای جهانی به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما پیش‌‌بینی‌‌ها از نرخ دلار در روزهای آینده نزولی است و انتظار می‌‌رود اخباری که از مذاکرات دوحه به گوش می‌‌رسد بر قیمت دلار تاثیر بگذارد. معامله‌‌گران هنوز در فاز مقاومت و احتیاط هستند و دلار هنوز مرز ۳۰ هزار تومان را حفظ کرده است.

درصورت ادامه روند کاهشی دلار قیمت سکه و طلا نیز کاهش پیدا می‌کند و سکه وارد کانال ۱۳میلیونی می‌شود.

افت قیمت طلا

بهای طلا روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی افت کرد. این کاهش عموما به دلیل احتیاط سرمایه‌‌گذاران تا انتشار آمارهای اقتصادی در روز پنج‌شنبه است. علاوه بر این معامله‌‌گران همچنان نگران افزایش فشار‌‌های تورمی هستند.

این موضوع باعث تقویت شاخص دلار در روز گذشته شد و فشار فروش طلا را افزایش داد. بازار سهام نیز پس از رشد‌‌های اخیر خود در روز گذشته بر مدار نزول قرار داشت. همچنین با توجه به کاهش بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده، نگرانی‌‌های مربوط به رکود تا حدودی از طلا حمایت کرد.

از این رو طلا بین فشار ناشی از چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر و حمایت از ریسک‌های رکود، گیر افتاده بود. بنابراین فلز گرانبها دیروز افت و خیزهایی را تجربه کرد و (در ساعت ۱۹) به قیمت ۱۸۱۸ دلار به ازای هر اونس معامله می‌شد.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار مربوط به قمیت طلاو سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.