کد مطلب: ۵۱۱۶۴۴

نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۱/۱۴

نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۱/۱۴

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی و ثبات نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۹۸۴ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا با کاهش قیمت روبرو شد اما توجهات همچنان به نقره متمرکز شده و سرمایه‌گذاران در حال سودگیری از افزایش قیمت روز گذشته هستند.

به گزارش ایسنا، بهای اونس طلا در معاملات روز جاری با ۰.۲۸ درصد کاهش، به ۱۸۵۸ دلار و ۶۵ سنت رسید. بهای هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آمریکا با ۱۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۸۶۸ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

قیمت نقره روز گذشته حداکثر ۱۱.۲ درصد افزایش یافت و تا نزدیک رکورد فوریه سال ۲۰۱۳ پیشروی کرد. این فلز ارزشمند در پی هجوم سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای که تحت تاثیر پیام‌های ارسال شده در پلتفرم ردیت وارد بازار شده اند، صعود کرده است.

در زمینه اقدامات محرک مالی، امیدها به بسته محرک مالی آمریکا پس از دیدار دو ساعته روز دوشنبه بین جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا و گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه برای بحث درباره کاهش میزان بسته پیشنهادی تقویت شد.

بایدن گفت اگرچه این دیدار بسیار سازنده بود اما بسته کوچکتر، بحران کووید ۱۹ را حل نمی‌کند و روی بسته ۱.۹ تریلیون دلاری که در ژانویه معرفی کرده بود پافشاری کرد. در این بین نمایندگان دموکرات در حال برنامه‌ریزی اقدامی برای دور زدن جمهوری‌خواهان و به تصویب رساندن این بسته هستند.

بر اساس گزارش اینوستینگ، در این بین هند به منظور تقویت تقاضای مصرفی و مقابله با قاچاق، تعرفه واردات طلا و نقره را کاهش داد. انجمن طلای هند اعلام کرد مصرف طلا در این کشور حدود یک پنجم در سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۹، با ۶ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۳،۸۶۶ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۸۷۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۴۲۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۹، با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸،۸۵۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۷۹۷ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۹۸۴ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.