کد مطلب: ۵۱۲۴۱۰

قیمت‌های بازار طلا و سکه در اولین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۱/۱۸

قیمت‌های بازار طلا و سکه در اولین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۱/۱۸

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۸۱۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از ریزش سنگینی که پنج‌شنبه داشت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی افزایش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در ۱۰ هفته اخیر قرار دارد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری روز جمعه با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۶ دلار و ۷۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از دو درصد سقوط کرده و به پایینترین حد از اول دسامبر رسیده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۴۳ دلار و ۹۰ سنت معادل ۲.۴ درصد کاهش، در ۱۷۹۱ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

طلا در مسیر ثبت ۲.۶ درصد کاهش هفتگی قرار دارد که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۲۷ نوامبر خواهد بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: در معاملات روز جاری بهبود فنی اتفاق افتاده زیرا سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند ریزش قیمت روز پنج‌شنبه بیش از حد بود اما در مجموع روند طلا با توجه به رشد دلار و بازده اوراق قرضه، منفی است.

نقره هم پس از عقب‌نشینی چشمگیری که از رکورد بالای ثبت شده در اوایل هفته جاری داشت، در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته قرار دارد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۱ درصد کاهش داشته است. قیمت نقره حدود ۱۲ درصد از روز دوشنبه که به بالاترین قیمت هشت سال گذشته صعود کرده بود، کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در آستانه ثبت بزرگترین رشد هفتگی در سه ماه اخیر قرار دارد و بازده اوراق خزانه آمریکا هم رشد کرده است.

به گفته یانگ، دورنمای اقتصادی با توجه به توزیع واکسن که ابتلای روزانه به کووید ۱۹ را پایین آورده، روشنتر شده است و آمار کلان بهبود پیدا کرده و تقاضا برای فلزات ارزشمند به عنوان دارایی امن را ضعیف کرده است.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۱۰۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، در ۲۳۰۵ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. هر دو فلز در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در پنج هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۹، با ۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۳،۷۵۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌‌شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۹، با ۵۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۶۰۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۷۵۱ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۸۱۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۹۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا بالا میره

    • ناشناس

      بلخر بالا میره یا پاین مسلی ترازوی قدیم شد

  • ناشناس

    چرابامردم بازی میکنیدبابا