کد مطلب: ۴۷۶۵۸۸

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۶/۲۵

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/6/25

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افزایش بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به دوازده میلیون و ۷۹۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پایین ماندن ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۶۲ دلار و ۷۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۸ درصد افزایش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۹۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۵ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۱۹۶۳ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

شاخص دلار پس از پشت سر گذاشتن بدترین جلسه معاملاتش در بیش از دو هفته گذشته، در برابر رقیبانش کاهش پیدا کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

فعالان بازار اکنون منتظر نتیجه نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه خاتمه پیدا می‌کند. این نشست نخستین دیدار مقامات بانک مرکزی از زمان رونمایی تغییر سیاست پولی به سوی تورم بالاتر از سوی جروم پاول، رییس بانک مرکزی است.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس، پس از سمپوزیوم جکسون هال، فعالان بازار خواهان دریافت جزییات بیشتر از برنامه بانک مرکزی برای تقویت تورم هستند.

طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون با تقاضای سرمایه‌گذاران برای پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم حدود ۲۹ درصد رشد قیمت داشته است. نرخ‌های بهره پایین نیز هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند افزوده است.

بر اساس گزارش رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و جروم پاول قرار است در برابر کمیته بانکی سنا به ادای توضیحات بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد و ۹۵۸ دلار و ۴۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، در ۲۳۱۸ دلار و ۸۰ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 25 شهریور ساعت 18، ۲۶،۶۰۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه 25 شهریور ساعت 18، ۳۱،۵۴۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۴۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۷۹۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بادرود یه گزارش یابهتربگم یه صحبت کارشناس مذهبی روپیرامون خریدسکه و دلار خواندم خیلی جالب بود نوشته بودازلحاظ شرع و اسلام زراندوزی و ثروت اندوزی یجورایی حرام میباشدواسلام توصیه اکیدکرده که اینکاردرستی نیست و حلال نیست خوب کارشناس محترم چرا دولت ماومسولین ما چیزی روکه دراسلام منع کرده روترویج میدن وخودشون ازهمه کارنامشون بدتره واقعااگردین مارودرست اجرامیکردن کشورمااینهمه مشکلات عجیب وغریب نداشت لطفا بزارین حرف دلم و زده باشم

    • ناشناس

      باسلام
      دوست عزیز هر کسی مکلف است به وظیفه شرعی خود درست عمل کند.
      اینکه دولت و دولتیان دین رو رعایت نمیکنند مجوزی برای گناه کردن ما نیست…

    • ناشناس

      مملکت گران

  • ناشناس

    خدا رحم کنه مارو

  • اندریاس تیمور

    حالا لالای لالای لالالای لای
    حالا لالای لالای لالالای لای
    حالا لالای لالای لالالای لای
    حالا لالای لالای لالالای لای
    حالا لالای لالای لالالای لای
    حالا لالای لالای لالالای لای
    حالا لالای لالای لالالای لای
    حالا لالای لالای لالالای لای
    یه امشب شب عشقه همین امشبو داریم
    چرا قصه دردو واسه فردا نذاریم
    یه امشب شب عشقه همین امشبو داریم
    چرا قصه دردو واسه فردا نذاریم
    عزیزان همه با هم بخونیم
    که امشب شب عشقه
    که امشب شب عشقه
    بخندیم و بخونیم بدونیم
    که امشب شب عشقه
    که امشب شب عشقه
    نمیدم دل به این درد دنیا
    تموم غصه ها مال فردا
    کیه اهل جهنم که خونش تو بهشته
    کی میدونه که تقدیر تو فرداش چی نوشته
    یه درمونده امروز واسش فرقی نداره
    که فردا سر راهش زمونه چی میذاره
    عزیزان همه با هم بخونیم
    که امشب شب عشقه
    که امشب شب عشقه
    نمیدم دل به این درد دنیا
    تموم غصه ها مال فردا
    زمونه رنگارنگه شب و روزش یکی نیست

    • امی

      چه باحالی توووو خوشم اومد

    • ندا

      ??????

  • ناشناس

    قیمت طلا احتمال داره بازم بالاتر بره یا نه؟؟؟؟اگر کسی سررشته داره توو این موضوع راهنمایی کنه لطفا…قطعا هر احتمالی وجود داره ولی به نظرتون الان طلا بخرم؟