کد مطلب: ۴۸۰۸۰۰

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه به کجا رسید؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۷/۹

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه به کجا رسید؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/9

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید کانال سیزده میلیونی را رد کرد و به چهارده میلیون و 19 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار پس از مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن، کاهش یافت و به سوی ثبت بزرگترین کاهش ماهانه در حدود چهار سال گذشته در حرکت است.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۵ درصد نزول کرد و به ۱۸۸۹ دلار و ۶۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ به این سو قرار دارد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۸۹۵ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۲۰ دلار و ۹۰ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافته و در ۱۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار در برابر رقیبانش ۰.۱ درصد رشد کرد. این شاخص در مسیر ثبت بزرگترین رشد ماهانه از ژوییه سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: قیمت طلا همچنان تحت تاثیر دلار آمریکا قرار دارد. نخستین مناظره انتخاباتی سوپرایز زیادی نداشت.

این مناظره که در کلیولند برگزار شد، به آشفتگی گرایید، زیرا کاندیداهای ریاست جمهوری به بحث درباره مدیریت ترامپ در خصوص پاندمی کووید ۱۹، اقتصاد و مالیات‌ها پرداختند.

عامل دیگری که مانع درخشش طلا در معاملات روز جاری شد، انتشار جدیدترین آمار اقتصادی چین بود که نشان داد فعالیت تولید و خدمات بهتر از حد انتظار تحلیلگران بوده و احیای اقتصادی را تقویت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین پیشرفت لایحه بسته کمک کرونایی را که در مجلس آمریکا رونمایی شده است، دنبال می‌کنند. نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا پس از گفت‌وگو با استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ابراز امیدواری کرد که هفته جاری توافقی در خصوص این بسته با کاخ سفید صورت بگیرد.

طلا که در شرایط بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم‌سابقه دولت‌ها و بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۳ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۸۷۶ دلار و ۲۷ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۱۸ دلار و ۳۵ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه 9 مهر ساعت 18، با 248 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 28،750 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸ و 750 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و 650 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 9 مهر ساعت 18، با 400 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 33،752 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۳ هزار و 750 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۳ هزار و 650 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون و 550 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهارده میلیون و 19 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 320 هزار و 300 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۷ میلیون و 880 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و 950 هزار تومان و دو میلیون و 400 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقای روحانی چی بگم بهت
    اقای همتی چی بگم بهت
    بازار طلا رونگاه کن
    خواهشا اطلا رسانی کنید

  • ناشناس

    واقعا که چی بگم من ۲۰ تومن داشتم شنبه طلا نگرفتم ب امید خبرهای شما که ارزون تر بشه این هفته ۱۲۴۰ بود الان شد۱۳۵۰ گرمی !!