کد مطلب: ۴۸۶۷۳۷

طلا و سکه هفته را چگونه آغاز کردند؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۳

طلا و سکه هفته را چگونه آغاز کردند؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/۳

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح قدیم ۵۰۳ هزار تومان ارزان شد و به سیزده میلیون و ۴۹۷ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از ریزش چشمگیر در شب پنج‌شنبه، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به تصویب بسته کمک مالی در آمریکا اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در روز جمعه ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۹۰۶ دلار و ۲۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از یک درصد سقوط کرده بود، با این حال از ابتدای هفته گذشته تاکنون ۰.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۹۰۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه ۲۴ دلار و ۹۰ سنت معادل ۱.۳ درصد سقوط کرده و در ۱۹۰۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود.

کامرون الکساندر، مدیر تحقیقات فلزات ارزشمند رفینیتیو متالز ریسرچ اظهار کرد: نگرانی‌ها نسبت به رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ و احتمال پیروزی یک دموکرات در انتخابات آمریکا که اقدامات محرک مالی بیشتر و تضعیف ارزش دلار را به همراه خواهد داشت، به رشد قیمت طلا کمک کرده است. نشانه‌های توافق احتمالی برای نهایی شدن بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا هم روند صعودی طلا را تقویت کرده است.

طلا امسال از اقدامات محرک مالی بی‌سابقه دولت‌ها و بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع پاندمی ویروس کرونا سود برده و بیش از ۲۶ درصد رشد قیمت داشته است.

با این حال رشد ارزش دلار در معاملات جمعه رشد قیمت طلا را محدود کرد. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، توجه بازار به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معطوف شده است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکرات وی در مناظره نهایی که روز پنج‌شنبه برگزار شد، نظرات به شدت متضادی درباره پاندمی داشتند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسید اما برای کل هفته ۱.۸ درصد رشد نشان می‌دهد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۸۸۴ دلار و ۵۵ سنت معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۲۳۹۲ دلار و ۹۳ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۳ آبان ساعت ۱۹، با ۳۷۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۹،۰۰۳ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۹ هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۳ آبان ساعت ۱۹، با ۳۴۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۴،۴۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون و ۴۹۷ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهارده میلیون و ۶۵۸ تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.