خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۹۶۵۷

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه دارد / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۱۷

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه دارد / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/17

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه و افت نرخ ارز و با تاثیر از اخبار مربوط به انتخابات آمریکا، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و 171 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی در واکنش به رشد قیمت دلار از ادامه روند افزایشی روز گذشته بازماند اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در بیش از سه ماه گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۳۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمتها روز پنج شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار ۲.۴ درصد صعود کرد و رشد هفتگی را به ۳.۲ درصد رساند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار در برابر ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌ان‌جی مارکتس، در یک هفته گذشته عامل تاثیرگذار بر طلا از بسته محرک مالی آمریکا به دلار تغییر پیدا کرده است. زمانی که گرد و خاک انتخابات بخوابد، معاملات طلا دوباره تحت تاثیر سیاست مالی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، نامزد دموکرات به پیروزی در انتخابات نزدیک شده اما شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی ادامه دارد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات آمریکا یک رئیس‌جمهور دموکرات و یک سنای جمهوری‌خواه است و وضعیت فعلی سیاست در این کشور را حفظ می‌کند و به بازارها اجازه می‌دهد به موضوع واقعی سال ۲۰۲۰ که تسهیل سیاست پولی بانک مرکزی است، متمرکز شوند. اما چشم‌انداز تقسیم شدن کنگره میان اعضای دو حزب و به اکثریت نرسیدن یکی از این دو گروه احتمال تصویب فوری بسته کمک مالی را ضعیف کرده و توجهات را معطوف به بانک مرکزی می‌کند که ممکن است برای پر کردن این شکاف اقدام کند.

نرخ‌های بهره نزدیک به صفر در بحبوحه تزریق کم‌سابقه نقدینگی به منظور تعدیل پیامدهای اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، به رشد بیش از ۲۷ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کمک کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۸۹۲ دلار و ۴۵ سنت ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳۹۲ دلار و ۶۵ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه 17 آبان ساعت 19، با 1،853 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 24،502 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 24 هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. قیمت خرید دلار امروز در صرافی‌ها اعلام نشده است.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه 17 آبان ساعت 19، با 1،997 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 28،902 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 28 هزار و 900 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها اعلام نشده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 498 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و 171 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 140 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 750 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 800 هزار تومان و دو میلیون و 690 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    دوستان عزیزمن نه بهتون میگم طلا بخرید نه میگم دلار بخرید و همچنین برعکس چون هر کسی خودش عقل داره
    فقط یه چیزی بگم
    دولت قراره در این فضای ترامپ و بایدنی نوسانگیری کنه
    چون کلا ایدئولوژی غرب و ایران در تضاد یکدیگر هستند و چیزی نیست که با مذاکره حل و فصل شود.
    حالا فرض که بایدن رئیس جمهور آمریکا شود و برجام هم به سرانجام برسد همانطور که در دوران اوباما شد چه تضمینی هست که بر سر مسائل دیگر توافق شود؟
    پس برجام فقط یک کنترل کننده در یک مسئله خاص می باشد و یقینا بایدن مثل اوباما نخواهد بود چون تجربه گذشته اوباما را با خود همراه دارد.

  • حمید

    حتما این اتفاق خواهد افتاد
    قیمت حتی پایین تر از این هم خواهد آمد
    چون قرار است دولت نوسان گیری کند
    بهترین موقعیت برای دولت است
    مردم از ترس بفروشند و دولت با خیال راحت بخرد و بعد از یک ماه دوباره موشک دلار را روشن کنند

  • ناشناس

    با پیروزی بایدن که از هفت ماه پیش هم محرز بود٬ قیمت دلار به راحتی بین دوازده تا پانزده هزار تومن می رسه٬ یعنی قیمت یک سال پیش که شدت تحریم ها کمتر بود. اینکه کمتر از این بشه یا نه بستگی به روند مذاکرات و دولت بعدی ایران داره. بهای جهانی نفت هم اگر چه مهم هست٬ ولی نه به اندازه ی برداشته شدن تحریم ها که امکان سرمایه گذاری خارجی و نیروی کار فراوان و ارزان در ایران رو فراهم می کنه.

  • ناشناس

    چون ترامب سرمایه خود از تجارت کنار بکشد کار سرمایه داران در کل خاورمیانه حتی آمریکا ها به روز ملت ایران می‌افتند

  • Sara

    یعنی واقعاهمه چی ارزون میشه یاهمه چی الکیه?

  • ناشناس

    فقط خدا یا شکر

  • ناشناس

    همه چبز دست روحانی. اونه که. قیمت دلار را تعین میکنه. نه. ذئیس جمهورای. امریکا تحریم ها ربطی. به گرانی دلار نداره. مگه کره شمالی تحریم نیست. برید ببینید. اونجا دلار چنده. اصلن. دولتمرداش اجازه میدن اونجا دلار. دست به دست بشه. اصلا دلار وجود داره. اونجا آفریقا مگه تجریم که اینهمه گرسنه. و فقیر داره. روحانی باید. جواب پس بده.

  • ناشناس

    خدا کنه همه چی بیاد پایین ب خدا مردم گشنن

  • رضا

    ضمن سلام
    قیمت های شما مربوط به چه ساعتی هست
    اپدیت کنین دیگه
    اون موقع میرفت بالا تند تند میزدید

  • ناشناس

    خوبه که ترامپ انتخاب نشد چون جوگیر و مردم آزار بود ولی مشکل ما ایرانی ها رانته و مربوط به آمریکا نیست فقط ترامپ بهانه خوبی به دست رانت خوارها داده بود حالا قاعدتا باید مشکلات رفع بشه صبر میکنیم میبینیم ولی باز هم سارقان خودی راهی برای گول زدن و چپاول مردم پیدا میکنن و میاندازند گردن دیگری مثل همیشه !فقط کاش اینهمه سختی که به ملت ایران روا داشته شده آخری هم داشته باشد و تمام شود آمین