کد مطلب: ۴۹۸۵۶۴

کاهش قیمت طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۹/۲۲

کاهش قیمت طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/9/22

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و 198 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر ضعف ارزش دلار که نگرانی‌ها نسبت به تاخیر در تصویب بسته کمک مالی آمریکا را جبران کرد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۳۶ دلار و ۲۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۳۷ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، همبستگی میان طلا و دلار به دلیل این که بازارها کم و بیش خوش‌بینی به عرضه واکسن کووید۱۹ را در قیمت‌ها لحاظ کرده‌اند، بازگشته است. طلا برای شکستن روند نزولی به عامل بسیار قوی نیاز دارد که می‌تواند در قالب موضع سیاست پولی تسهیلی‌تر بانک مرکزی آمریکا یا تصویب یک بسته کمک مالی بزرگتر از حد انتظار در آمریکا یا شکست احتمالی واکسن‌ها ظاهر شود.

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و نزدیک به ۹۰.۵ واحد معامله شد که پایین‌ترین رکورد در دو سال و نیم گذشته است و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

در این بین، آمار روز پنج‌شنبه نشان داد آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا به بالاترین میزان در سه ماه اخیر افزایش یافته که نشانه بیشتری از تاثیر افزایش ابتلا به کووید ۱۹ و عدم حمایت‌های مالی بیشتر و در نتیجه آسیب دیدن اقتصاد این کشور بوده است.

با این حال عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، اظهارات یک مقام بلندپایه دموکرات بود که احتمال ادامه مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی کرونا تا کریسمس را مطرح کرد.

طلا همواره پناهگاه امنی برای دارایی‌ها در برابر تورم ناشی از بسته‌های محرک مالی عظیم است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه معرفی اقدامات محرک مالی بیشتر برای خارج کردن اقتصاد این بلوک از رکود را منتفی اعلام کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و۹۲ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۰۲۵ دلار و ۹۹ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۳۳ دلار و ۲۴ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه 22 آذر ساعت 19، با 63 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 26،002 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۶ هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 22 آذر ساعت 19، با ۱۰۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته 31،531 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و 530 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 530 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 597 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و 198 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 135 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 400 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 400 هزار تومان و دو میلیون و 440 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    من بیست کیلو طلا دارم گرمی ۹۰ تومن خریده بودم ببینیدالان چقدشده پس طلا همیشه طلاس

    • ناشناس

      سلطان طلا هم پیدا شد

    • ناشناس

      ما هم ۵۰ کیلو طلا داریم گرمی ۶۰ تومن بوده خریدیم ??? اما ۵ ۶ تا خواهر برادریم

    • تنها

      خوش بحالت من توخابم ندیدم

    • ناشناس

      نبابا یکم زیادی گفتی حداقل بگو ده کیلو که باورش سخت نباشه?

    • ناشناس

      موقعی که شما گرمی ۹۰ خریدین ده سال پیش بوده اون موقع بهترین خونه ویلایی تو بهترین جا ۱۰۰ میلیونم نبود اگه ملک و زمین میگرفتی بیشتر سود میکردی

    • آرزو

      چرت نگومهدی جان

    • سعید

      دوست عزیز ، حرفت درست ، ولی شما فقط فقط،ارزش پول ملی خود را به ناخودآگاه حفظ ارزش کردید ، کاری مهمی نکردید ،همین الان میتونی مجوز طلافروشی بگیری و طلافروشی باز کنی،باور کن موفق می شید،..

    • رضا

      پس میتونی برای شب یلدا 20 کیلو آجیل بخری??

  • یک بدبخت

    لایک دارید

  • ناشناس

    ای بابا اگه ارزون بود همون بدبختشم نمی تونست بگیره الان که دیگه جای خود داره خدا کمکمون کنه ابن دنیا ما رهگذریم تمام ملک املاک خونه زمین مال خداست روزی باید اینا را گذاشت رفت پس حسرت خوردن برا چی

    • سعید

      چرا،ناامیدی؟اگه تحلیلگر مسائل اقتصادی هستی ، با یک دلیل شروع و تموم کن. مثل بقیه. آیه یأس هنوز نازل نشده،دوست عزیز

  • ناشناس

    چهارشنبه این هفته برکناری ترامپ از قدرت
    توسط خودش رسمی پذیرفته میشه
    واز چهارشنبه به بعد ترامپ نقش مترسک را درکاخ سفید خواهد داشت وآرام با وانت لوازم شخصیش را به بیرون انتقال خواهد داد
    بااین حساب فاتحه دلار سکه طلا وبورس را بخوانید
    کاهش شدید قیمت دلار وطلا از روز شنبه هفته آینده کلید میخوره وبه دنبال کاهش قیمت ارز سقوط قیمت سهام وریزش شاخص کل به سمت زیر یک میلیون شروع خواهد شد
    خدا عاقبت سهامداران را ختم به خیر کنه
    در دوران ۴ ساله آخر دولت آقای روحانی ملت
    دوطرفه بیچاره شدن یکبار با افزایش قیمتها حالا با کاهش قیمتها
    بی ثبات ترین دوران اقتصادی در ۴۰ سال اخیر را مردم با پوست واستخوان در دولت فعلی درک کردن
    دلار تا ۳۲ هزار تومن با بهانه های واهی بالا برد وحالا صحبت از کاهش نرخ ارز تا ۱۱ هزار
    تومن میکنه چه بر سر سرمایه های مردم بیاد
    خدا به داد مردم برسه

    • ناشناس

      واقعان خوشم اومدم ازت دقیق حرف دل من زدی