کد مطلب: ۵۲۷۶۶۷

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱/۲۱

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱/۲۱

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۴۶۲ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که امیدها به احیای اقتصادی سریع را تقویت کرد و به تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن ضربه زد، کاهش یافت اما در مسیر رشد هفتگی بیش از یک درصد قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۵۱ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه تا مرز ۱۷۵۸ دلار و ۴۵ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۵۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با حدود یک درصد افزایش، در ۱۷۵۸ دلار بسته شد.

طلا پس از کاهش در دو هفته گذشته، از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است که تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا حاصل شده است.

برایان لان، مدیرکل شرکت گلد سیلور سنترال در این باره گفت: افت دلار و بازده اوراق خزانه به همراه تاکید بانک مرکزی آمریکا بر اجرای سیاست‌های تسهیلی، قرنطینه‌های اروپایی و نتایج منفی واکسن کووید۱۹ در آسیا، هفته جاری از قیمت طلا پشتیبانی کرد. از سوی دیگر، آمار اقتصادی مطلوب خارج از آمریکا باعث شد سرمایه‌گذاران پس از افزایش قیمت روز پنج‌شنبه در بازار طلا، به سودگیری بپردازند.

آمار اقتصادی مطلوب اخیر به همراه تدابیر محرک مالی به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی ضربه زده است. قیمت درب کارخانه چین در مارس با سریع‌ترین روند از ژوییه سال ۲۰۱۸ به این طرف افزایش یافت و فراتر از حد انتظارات بود.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی فعلا قصد کاهش حمایت از اقتصاد آمریکا را ندارد و در خصوص این که افزایش قیمت پیش‌بینی شده در سال جاری احتمالا موقتی خواهد بود، هشدار داد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی اعلام کرد رشد احتمالی تورم در آوریل می‌تواند از قیمت طلا در هفته‌های آینده پشتیبانی کند به خصوص اگر رشد سریع‌تری از بازده اوراق قرضه داشته باشد. در میان مدت، رشد بازده اوراق قرضه، قیمت طلا را مجددا تحت فشار قرار می‌دهد.

رشد بازده اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را کمتر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۲۵ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد نزول کرد و ۱۲۲۲ دلار و ۸۱ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۱۹، با ۲۷۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۴،۱۸۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۱۹۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۱۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۱۹، با ۴۰۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸،۳۷۵ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۸۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۱۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۴۶۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاخص برگشت به عدد فروردین 1399
    که اگه دعوت به بورس نمیشد و حمایت قلابی نمیشد
    این چنین بود که الان مشاهده میکنید
    نه اینکه بی ترمز تا 2میلیون واحد بالا برود

  • ناشناس

    کارمندان تجارت نیوز:این اخبارقیمت طلای جهانی که مطرح میکنین هیچ نقشی درقیمت طلای داخلی ندارد.اینجافقط وفقط دستکاری قیمت هادربازارهامشهوداست!!؟؟