خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۱۳۵۷

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۲۷

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۲۷

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۷۷ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق قرضه و نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در بعضی کشورهای آسیایی، به بالاترین حد در بیش از سه ماه گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۵۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: بازده اوراق خزانه کاهش پیدا کرده و به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی نسبت به شیوع مجدد ویروس در سنگاپور، تایوان و به طور کلی بازارهای آسیا اقیانوسیه وجود دارد که تقاضا برای دارایی امن را افزایش داده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین حد در یک هفته گذشته نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرد.

سنگاپور پس از انتشار بالاترین آمار ابتلا در ماه‌های اخیر، اکثر مدارس را از روز چهارشنبه تعطیل می‌کند. تایوان هم محدودیت‌های جدیدی برای تجمعات و رفت و آمد وضع کرده است. در هند که دومین کانون بزرگ ابتلا به کووید۱۹ پس از آمریکا است، آمار ابتلا روز یکشنبه به حدود ۲۴.۷ میلیون نفر رسید.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر جزئیات نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می‌شود تا به ارزیابی روند سیاست پولی و دیدگاه مقامات بانک مرکزی درباره رشد تورم بپردازند.

به گفته یانگ، تورم عامل قوی رشد قیمت طلا در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهد بود. همیشه نگرانی‌هایی نسبت به تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا وجود داشته اما جدیدترین آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا این نگرانی‌ها را تا حدود زیادی تخفیف داده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخهای بهره را تا زمانی که اقتصاد به اشتغال کامل برسد و نرخ تورم به دو درصد افزایش پیدا کند، در رکورد پایین حفظ کند. طلا که پناه امن دارایی در برابر تورم است، از این وضعیت سود خواهد برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۲۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۸۹۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۱۹۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۲،۲۲۲ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۲۲۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۷۸۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۱۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۶،۷۶۵ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۶ هزار و ۷۶۴ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۲۳۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۹ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۷ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان طلا ارزون میشه؟؟ هر کی میدونه بگه لطفا

    • ناشناس

      فقط در حد دویست هزار تومن اونم اگه توافقی صورت بگیره،قیمت جهانی طلا افزایش داره صددرصد افزایش داریم