کد مطلب: ۵۳۲۶۰۷

کاهش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۴

کاهش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۴

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه و بر خلاف ثبات نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۳ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی کاهش یافت اما در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۰۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۳ دلار و ۶۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۷۸۲ دلار بسته شده بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا تحت تاثیر خبر پیشنهاد بایدن برای افزایش مالیات درآمد بالاها به منظور تامین مالی هزینه یک تریلیون دلاری برنامه‌های کودکان، کاهش پیدا کرد.

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش می‌دهد، شش درصد کاهش قیمت داشته است. اما باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در شرکت آر جی او فیوچرز پیش‌بینی کرد روند نزولی طلا در بحبوحه افزایش خرید بانک مرکزی و تقاضا برای طلای فیزیکی از سوی چین و هند، احتمالا محدود خواهد شد.

آمار گمرکی سوییس نشان داد این کشور در مارس بزرگترین صادرات ماهانه طلا در ۱۰ ماه گذشته را به ثبت رساند و صادرات به هند به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۳ تاکنون رسید. اما افزایش آمار کرونا در این کشور آسیایی، دورنمای مذکور را تیره کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جدیدترین آمار اقتصادی نشان داد شمار آمریکایی‌هایی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند هفته گذشته به پایین‌ترین رقم در ۱۳ ماه اخیر کاهش یافت. این خبر که از بهبود دورنمای اقتصادی حکایت دارد، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را کمتر کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۸۴۰ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۲۰۳ دلار و ۱۰ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۳،۳۳۳ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۳۳۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۸۷۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۷،۹۷۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۹۷۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۴۲۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۹۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۳ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و دو میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارمندان تجارت نیوز؛شماهافقط وفقط درباره ارزوطلاوسکه کارشناسی میکنین وخبرمیزارین که هیچ تاثیری درزندگی مردم نداره؟؟؟؟؟نظری دررابطه بادپوکردن هزاران تن میوه درحال فاسدشدن بدست اخلال گران اقتصادی ندارین!!؟؟اصلاخبرگزاری شمادردمردم داردیانه!!؟؟

  • ناشناس

    قیمت طلا وقتی به حدود ۵۰۰ هزار تومن در هر گرم رسید و مردم عادی هم تونستن خریدهای کوچکی کنن اونموقع میشه گفت حبابش تقریبا ترکیده.