کد مطلب: ۶۱۷۶۶۳

فرمانبرداری سکه از دلار / طلا در دوراهی ابهامات

فرمانبرداری سکه از دلار / طلا در دوراهی ابهامات

روز یکشنبه قیمت طلا و قیمت سکه در بازار با افزایش قیمت همراه شدند. قیمت سکه در عصر دیروز نوساناتی را ثبت کرد و با افزایش قیمت طلا هم مسیر نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز یکشنبه ۲۶ دی ماه، قیمت طلا و سکه مجددا تغییر مسیر داد و با افزایش قیمت همراه شد و قیمت سکه با کاهش حدود ۵۰ هزار تومانی خود این افزایش قیمت را همراهی نکرد.

عوامل تاثیرگذار رشد طلا در هفته گذشته

دو عامل اصلی تاثیرگذار بر طلا، دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا خواهند بود. دلار عقب نشینی کرد و اندکی فضا برای تنفس به طلا داد در حالی که روند صعودی بازده اوراق خزانه هم متوقف شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به کیتکونیوز گفت: نگاه کنید بازده اوراق خزانه تا چه حد بالا رفته است. بازار بیش از ۹۰ درصد احتمال می دهد فدرال رزرو در مارس افزایش نرخهای بهره را تصویب کند. و طلا یکی از بهترین عملکردهای هفتگی را در چند ماه گذشته داشته است. طلا قادر نیست فراتر از اوج قیمت چند ماه اخیرش را بشکند اما اوضاع برای این فلز ارزشمند کاملا مساعد به نظر می رسند.

دنیای اقتصاد نوشت:

فرمانبرداری سکه از دلار

با توجه به حاکم بودن فضای مثبت ناشی از مذاکرات هسته‌‌‌ای، بازار طلا و سکه در مجموع تمایلات نزولی از خود نشان می‌دهد؛ هرچند برخی روزها صعودهای ناچیزی را تجربه می‌کند. روز یکشنبه سکه امامی همراستا با دلار، تحرکات چشمگیری نداشت و تنها با اندکی افزایش در سطح ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است که حباب این سکه بیش از ۴۰۰‌هزار تومان است و ارزش ذاتی آن همچنان در زیر سطح ۱۲میلیون تومان به سر می‌برد. ب

رخی معامله‌‌‌گران معتقدند، تا زمانی که سکه امامی در زیر محدوده ۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان قرار دارد، خریداران بزرگی وارد بازار نخواهند شد. این فلز گرانبهای داخلی در برخورد با این محدوده می‌‌‌تواند با افزایش فعالیت خریداران مواجه شود.

طلا در دوراهی ابهامات

طلای جهانی طی چند روز گذشته توانست به‌خوبی رشد کند و وارد محدوده ۱۸۰۰دلاری شود و در بالای این سطح نوسان صعودی از خود نشان دهد. داده‌‌‌های اقتصادی مانند افزایش تورم، مصرف ضعیف‌‌‌تر و افزایش ریسک‌‌‌های ژئوپلیتیکی باعث شده‌اند تا حمایت‌‌‌ها از این فلز گرانبها افزایش یابد؛ به طوری که تورم بالای آمریکا و توقف نسبی رشد اوراق این کشور موجب شده‌اند طلا کمی رشد کند.

به این ترتیب هر اونس طلا توانست با عملکرد مثبت ۱۱/ ۱درصدی هفته گذشته را به پایان برساند. با این حال به گفته تحلیلگران، این ذهنیت که فدرال‌رزرو به‌شدت نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد تا حدودی برای دلار مفید خواهد بود و از طرف دیگر خبر بدی برای طلا است. آنها بر این باورند که در سال ۲۰۲۲ تورم مهم‌ترین محرک سرمایه‌گذاران برای حرکت به سمت طلا خواهد بود.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.