کد مطلب: ۸۸۱۸۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / رشد انس جهانی بازار طلا را صعودی می‌کند؟

قیمت طلا و سکه 29 مهر 1402 / رشد انس جهانی بازار طلا را صعودی می‌کند؟

قیمت طلا و سکه با بازدهی مثبت هفته پایانی مهر را پشت سر گذاشتند. طی دو روز گذشته و در حالی که بازار طلا تعطیل بود انس جهانی رشد شارپی داشت؛ به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند در شروع معاملات امروز بر بازار داخلی اثر افزایشی بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته گذشته با وجود افزایش قیمت انس جهانی و رشد محدود دلار با کاهش قیمت بسته شد. روند صعودی طلای جهانی، روز گذشته و در تعطیلی بازارهای داخلی همچنان ادامه داشت. گفتنی است انس جهانی طلا با رشد ۶ دلاری نسبت به روز پنجشنبه با قیمت ۱۹۷۹ دلار در حال معامله است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه 29 مهر 1402

تحلیلگران اقتصادی محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی را منطقه شیرینی برای خرید می‌دانند. آنها خرید‌های نقطه‌ای را پیشنهاد نمی‌کنند و خریدهای پلکانی را برای ورود به بازار توصیه می‌کنند. از دید تکنیکالیست‌ها در حال حاضر اگر قیمت سکه امامی در منطقه ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت شود این قطعه تا محدوده ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بالا خواهد رفت.

سکه امامی ۲۸ میلیونی شد

روز پنجشنبه ۲۷ مهر قیمت سکه امامی کاهش ۳۵۶ هزار تومانی داشت و به کانال ۲۸ میلیونی برگشت. این قطعه باقیمت ۲۸ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز با افت ۲۰۶ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته گذشته نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با رقم ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.‌ ربع سکه و سکه‌گرمی بدون تغییر و با قیمت‌های روز چهارشنبه (۲۶ مهر) معامله‌ شدند. این قطعات به ترتیب روی قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون تومان ایستادند.

افت مثقال و رشد هر گرم طلا

پنجشنبه 27 مهر قیمت طلا روند متوازنی نداشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۱ هزار تومان کاهش با رقم ۱۰ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار اما افزایش محدود سه هزار و ۷۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۰۸ هزار تومان معامله شد.

در بیست و هفتمین روز مهر حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه امامی ۳۶۴ هزار تومان، سکه بهار ۲۳۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۴ هزار تومان، ربع‌سکه هفت هزار تومان و سکه گرمی سه هزار تومان کاهش داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.