کد مطلب: ۶۶۹۴۸۳

ربع سکه ارزان شد/ کاهش قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

ربع سکه ارزان شد/ کاهش قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

طی معاملات امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ قیمت سکه تمام بهار ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۸۸۶ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز دقیقی بر موضع بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد افزایش نرخ بهره برای چشم‌انداز روشن‌تر برای طلا داشتند. دلار ضعیف‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش ایسنا ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ به وقت شرقی با دو درصد افزایش به ۱۸۴۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۸۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. با این حال، بازدهی شاخص خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده افزایش یافت و رشد طلای با بازده صفر را محدود کرد.

تصویب افزایش نرخ بهره در امریکا

بازار طلا پس از یک هفته تاریخی برای بانک‌های مرکزی جهانی، در تنگنا قرار دارد. استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI گفت: سیاستگذاران این هفته می‌توانند دلیل تصمیمات خود را توضیح دهند.

فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود را در بیش از ربع قرن اخیر برای جلوگیری از افزایش تورم تصویب کرد.

مجموعه ای از اقدامات غافلگیرکننده برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های مرکزی جهان در مورد تورم سرسام‌آور نگران‌کننده است. اکنون، گروه رو به رشدی از سرمایه‌گذاران از سیاست‌گذاران می‌خواهند تا برای پایان دادن به عدم اطمینان به سرعت حرکت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه شمش اغلب به عنوان یک پوشش تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

قیمت فلزات گرانبها در بازار جهانی

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱.۶۸ دلار، پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش به ۹۳۷ دلار و ۸۸ سنت و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۵۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز ۳۱ خرداد برای فروش ۲۷ هزار و ۶۳۷ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۳۶۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۲۵ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۴۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۵۶ تومان است.

‌قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۸۸۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سه میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.این قیمت بالای سکه بهار آزادی،مشکلات حادی را برای ملت ایجاد کرده است،یک کارمند بانک تعریف میکرد،میگفت که همکارش به او گفته است که استعلام دارایی حساب بانکی برای گرفتن مهریه توسط خانم های محترم بسیار زیاد شده است.باتشکر

  • ناشناس

    گزاف میگند سکه موقعی که بالای ۱۵/۵ یعنی دلار بالا ۳۲ تومان