کد مطلب: ۶۲۰۰۷۵

چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتظاری سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران سکه / اونس طلا در مسیر اوج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری

چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتظاری سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران سکه / اونس طلا در مسیر اوج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری

در معاملات یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ قیمت طلا ۱۸ عیار با رشد ۲ درصدی همراه شد؛ همچنین قیمت انواع سکه نیز طی معاملات دیروز روندی افزایشی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ قیمت طلا ۱۸ عیار با رشد ۲ درصدی همراه شد؛ همچنین قیمت سکه نیز طی معاملات دیروز روندی افزایشی داشت.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۰ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۸۳۱ دلار و ۸۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۰.۸ درصد رشد نشان داد که دومین رشد هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود.

عملکرد اونس جهانی چشم انتظار روند بازار سهام آمریکاست

همه نگاه‌ها به نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که بعدازظهر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد. چالی پیش بینی کرد موضع بانک مرکزی آمریکا همچون سابق موافق تحکیم سیاست پولی خواهد بود و این امر باعث ریزش سنگین بازار سهام آمریکا می‌شود.

ممکن است اصلاح قیمت معناداری در بازارهای سهام روی دهد. عملکرد طلا در هفته جاری به نزول بازارهای سهام و تخصیص دوباره سرمایه به فلزات ارزشمند بستگی خواهد داشت.

حتی نقره هم ممکن است در رشد قیمت پیشتاز شود. وی افزود: اگر بالای سطح ۱۸۵۰ دلار شکسته شود، راه برای صعود طلا به محدوده ۱۸۷۰ تا ۱۸۸۰ دلار و نهایتا سطح ۱۹۰۰ دلار هموار می‌شود.

دنیای اقتصاد نوشت:

چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتظاری سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران سکه

سکه امامی پیرو نوسانات صعودی نرخ دلار در بازار داخلی رشد قیمتی را در روز یکشنبه شاهد بود. این افزایش قیمت تا جایی بود که سکه توانست از مرز حساس ۱۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان عبور کند و در بالای این سطح موردمعامله قرار گیرد.

بر این اساس هر قطعه از این فلز گرانبها روز گذشته در قیمت ۱۲میلیون و ۵۲۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرارگرفت. به گفته برخی فعالان عاملی که به‌طور غیرمستقیم می‌تواند سکه‌امامی را نیز تحت‌تاثیر قرار ‌دهد، هجوم تعداد زیادی سرمایه‌گذار داخلی به بازارهای رمزارز است که باعث شده از حجم تقاضا و معاملات در این بازار کاسته شود.

همچنین با برخی گمانه‌زنی‌ها بر سر مذاکرات حساسیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها اوج گرفته و ذهن معامله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گران درگیر این سوال است که آیا قبل از ضرب‌الاجل زمانی آمریکا (۱۲‌بهمن) توافقی حاصل خواهد شد یا نه.

اونس طلا در مسیر اوج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری

بازار جهانی طلا هفته گذشته با عبور از قیمت ۱۸۳۰‌دلار سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرد، به‌طوری‌که اونس طلا طی معاملات هفته اخیر توانست رشد قدرتمندی را شاهد باشد و به سطوح بالاتری صعود کند، اما در روز جمعه کاهش اندکی یافت که در نهایت هفته را در عدد ۱۸۳۶ دلار به پایان رساند و عملکرد هفتگی ۰۷/ ۱درصد را برای خود ثبت کرد.

به‌رغم این افزایش، اونس طلا در خطر سقوط شدید قیمتی به دلیل فشارهای تورمی موجود در ایالات‌متحده آمریکا و همچنین برخی سیاستگذاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فدرال‌رزرو قرار دارد.

به بیان کارشناسان در حال‌حاضر سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران در انتظار بیانیه فدرال‌رزرو طی روزهای آتی هستند که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی قیمت هر اونس طلا بگذارد. در‌صورتی‌که طلا نتواند رشد خوبی را تجربه کند یک الگوی منفی بر روی روند قیمتی تشکیل خواهد شد.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.