کد مطلب: ۳۲۰۸۱۲

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت طلا چرا گران شد؟

قیمت طلا چرا گران شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با نوسانات قیمت طلا مردم هم در بازار طلاهای آب شده ورود پیدا کردند. به‌طوری‌که تقاضا برای خرید طلا افزایش و از سوی دیگر عرضه طلای خام در سطح بازار به شدت کاهش یافت. همین عوامل دست به دست داد تا قیمت طلا با التهابات بسیاری مواجه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که چه اتفاق‌هایی در گذشته باعث شد قیمت طلا و سکه گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: طلا و ارز مکمل هم هستند. چنانچه قیمت ارزهای خارجی افزایش یابد، طلا نیز گران خواهد شد. در گذشته افزایش قیمت دلار باعث شد که سیاست‌گذاران این حوزه نتوانند نیاز و تقاضای مردم را در این حوزه برآورده یا تامین کنند.

آیت محمدولی افزود: در گذشته سیاست مدیران بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی دولت به خوبی مدیریت و کنترل نمی‌شد. همان طور که همه می‌دانند ما در نقاط مختلف جهان با دشمن‌های زیادی رو به رو هستیم. در گذشته اگر سیاست‌های اقتصادی به درستی مدیریت می شد شاید التهاب قیمت طلا به وجود نمی‌آمد.

او تصریح‌کرد: پر واضح است که در چندین ماه گذشته با ضعف مدیریت در بخش اقتصادی کشور رو به رو بودیم. جو روانی نیز در شرایط بد بازار حاکم شد. به‌طوری‌که مردم برای انجام سرمایه‌گذاری به یکدیگر پیشنهاد می‌دادند که طلای خام و ارز خریداری کنند تا در این وضعیت سود چندانی ببرند.

این فعال بازار طلا گفت: به هرحال از قدیم‌الایام طلا سرمایه مردم تلقی می‌شد، بنابراین با نوسانات قیمت طلا مردم هم در بازار طلاهای آب شده ورود پیدا کردند. به‌طوری‌که تقاضا برای خرید طلا افزایش و از سوی دیگر عرضه طلای خام در سطح بازار به شدت کاهش یافت. همین عوامل دست به دست داد تا قیمت طلا با التهابات بسیاری مواجه شود.

محمدولی گفت: با التهابات شدید قیمت‌ها مسئولان اقتصادی به فکر مدیریت وضعیت افتادند. در این حوزه با برخی اقدامات و مدیریت اثرگذار التهابات اولیه در بازار فروکش کرد. در حال حاضر هم به سطح خیلی آرامی رسیده‌ایم.

او اظهار کرد: معتقدیم اگر نوسانات قیمت در همان زمان‌های اولیه توسط تیم اقتصادی دولت مدیریت می‌شد امروز شاهد این نوسانات فعلی قیمت‌ها نبودیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.