کد مطلب: ۶۴۸۷۳

پس لرزه های کودتای ترکیه در بازار / طلا ۹ دلار ارزان شد

پس لرزه های کودتای ترکیه در بازار / طلا 9 دلار ارزان شد

به دنبال شکست کودتای نظامی ترکیه قیمت جهانی طلا که طی هفته های گذشته برای نخستین بار از ماه می با کاهش روبرو شده بود، باردیگر با افت قیمت همراه شده است.قیمت جهانی طلا در آخرین مبادلات روز جمعه تحت تاثیر اخبار مربوط به کودتای نظامی ترکیه با افزایش نسبی روبرو شده و به سطح یک

7c19a1189db3337928d4214ce1ed4137_XL.jpg به دنبال شکست کودتای نظامی ترکیه قیمت جهانی طلا که طی هفته های گذشته برای نخستین بار از ماه می با کاهش روبرو شده بود، باردیگر با افت قیمت همراه شده است.قیمت جهانی طلا در آخرین مبادلات روز جمعه تحت تاثیر اخبار مربوط به کودتای نظامی ترکیه با افزایش نسبی روبرو شده و به سطح یک هزار و ۳۳۷ دلاری رسید اما با اعلام شکست کودتای نظامی در این کشور قیمت هر اونس طلا در روزجاری با 9 دلار و 50 سنت کاهش به یک هزار و 329دلار رسید.
این نخستین کاهش قیمت طلا در 7 هفته اخیر به شمار می رود.کاهش تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری برای طلا پس از شکست کودتای ترکیه تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا نقش مهمی در افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا داشته است.
به نظر می رسد بعد از کودتای نافرجام ترکیه قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا، منطقه یورو بریتانیا و چین قرار گیرد. کارشناسان معتقدند با توجه به مناسبات تجاری دو کشور به ویژه در بخش طلا و جواهرات ، آثار تحولات اخیر ترکیه در بازار کشورمان بزودی نمایان شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.