کد مطلب: ۷۴۷۸۰۲

قیمت فیدلیتی در بورس کالا / خریداران فیدلیتی چقدر سود کردند؟

قیمت فیدلیتی در بورس کالا / خریداران فیدلیتی چقدر سود کردند؟

قیمت فیدلیتی امروز چهارشنبه ۲۱ دی در بورس کالا اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات عرضه خودرو فیدلیتی در بورس کالا اعلام شد.

امروز ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی در بورس کالا معامله شد و حدود 270 میلیون تومان سود برای خریداران به همراه داشت.
سود 270 میلیون تومانی خرید این خودرو جذاب از بورس
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امروز ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره مشکی رنگ در بورس کالا معامله شد، قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومان بوده و قیمت معامله شده یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون تومان بود.

عرضه این خودرو ۷۵۰ دستگاه و تقاضا ۳۹۱۹ بود تاریخ تحویل این خودرو ۱۴ اسفند سال جاری است. قیمت بازار آزاد این خودرو در معاملات روز ۲۰ دی، یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان است و این خودرو در بورس ۲۷۱ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد معامله شد.

هزینه‌های جانبی برابر است با: هزینه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده برمبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه‌ها جمعاً به مبلغ ۱۷۳.۹۱۹.۰۲۷ ریال، شامل: (مالیات و عوارض شماره گذاری ۱۳۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال، هوشمندسازی کارت خودر و۴۳۵.۰۰۰ ریال، هزینه خدمات پست ۵۰۰.۰۰۰ ریال، تولید پلاک وشماره گذاری ۲.۸۰۰.۰۰۰ ریال، بیمه شخص ثالث ۳۷.۱۸۴.۰۲۷ ریال).

مشخصات فنی فیدلیتی

کیفیت قطعات این خودرو در سطح قابل قبولی قرار دارد و می‌توان گفت نسبت به رقبا از نظر کیفی نقطه ضعف خاصی ندارد. تلفیق تمامی موارد فوق با آپشن‌های پرشمار ماشین باعث شده که داخل اتاق فیدلیتی فضایی مدرن و شیک داشته باشد. همچنین نسخه 7 نفره فیدلیتی قابل سفارش است که می‌تواند برای خودروهای خانواده‌های پرجمعیت و سفرهای دسته جمعی بسیار کارآمد باشد.

فیدلیتی 7 نفره

در عرضه فیدلیتی، همچنین ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره شامل ۹۸ دستگاه سفید و ۹۸ دستگاه مشکی به قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومان روی تابلو عرضه می‌شود و به قیمت پایه، 9 درصد مالیات و 17 میلیون و 400 هزار تومان هزینه‌های جانبی اضافه خواهد شد. در خصوص فیدلیتی 7 نفره نیز شرایط مثل فیدلیتی 5 نفره است.

قیمت این خودرو در بازار یک میلیارد و 325 میلیون تومان است. قیمت سر به سر این خودرو در بورس کالا یک میلیارد و 200 میلیون تومان است، چرا که به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان، 108 میلیون تومان مالیات و 17.5 میلیون تومان هزینه‌های جانبی اضافه می‌شود.
اما دو دلیل وجود دارد که خریداران باید قیمت نهایی را کمتر از یک میلیارد و 270 میلیون تومان ثبت کنند. اول اینکه 2 ماه پول خریدار نزد خودروسازی می‌ماند، که خریدار می‌تواند در بدترین حالت سود بانکی برای آن بگیرد. دوم اینکه بازار خودرو ریسکی است. اگر خریدار درخواست خود را با قیمت سر به سر ثبت کند و بازار خودرو نزولی شود، این خودرو گران‌تر از بازار برای او تمام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چطور سود را حساب می کنید؟ قیمت با سایر هزینه ها حدود 1/400 در میاد هزینه خواب پول و ریسک قیمت برای دو ماه آینده

  • فرهاد

    قیمت تمام شده بورس تقریبا نزدیک به یک میلیارد و چهارصد تمام میشه با تحویل 2 ماهه چطور این 270 رو حساب کردید؟ الان در بازار 1.5 داره معامله میشه . تا کی باید خبرهای زرد رو شنید؟

  • ناشناس

    سلام. شرکت بهمن خودرو پارسال و امسال کلی تبلیغات و در بوق و کرنا کرد که قیمت منصفانه برای فیدیلیتی گذاشته و آخرین قیمتش که به سود تولیدش راضی هم بودن حدود 850 میلیون بود ولی الآن یک میلیارد و 400 میلیون پول میگیرن و 3 ماه دیگه قراره خودرو تحویل بدهند.!!! در طول 3 ماه با پول خریدارها چند سری خودرو میشه تولید کرد؟ واقعا فروش خودرو در بورس به تمام معنی به ضرر مشتری است و باعث گرانی خودرو میشود

  • مجی

    چرا حقیقت را وارونه مینویسید 1270 قیمت پیشنهادی 115 تومان مالیات ؟؟ ارزش افزوده دولت گرامی 20 تومان هزینه های جانبی و کارمزد کارگزای 100 هزینه از دست رفته خواب پول جمع میشه 1505 اگر دو ماه دیگه ماشینی را بدهند و زنده باشیم ؟؟ واقعا حق خود ماست هر کاری بکنند من که با نزولی شدن بازار خودرو و رکود بازار 1050 تو فکرم بود واقعا موندم !!!

  • ناشناس

    لطفا تصحیح کنید
    اگر جمع 13% مالیات و سایر هزینه ها رو انجام دهید با بازار آزاد برابر خواهد بود. اگر خواب پول را برای دو ماه هم اضافه کنید می بینید که از بازار آزاد گران‌تر شده است.

  • ناشناس

    با سلام
    چطور 270م ت سود کرده اندقیمت کشف شده : 12,669,013,333 ریالمبلغ مالیات و عوارض ارزش افزوده : 1,140,211,199 ریالمبلغ شماره گذاری،بیمه،کارت هوشمند و سایرهزینه ها : 173,919,027 ریالمبلغ نهایی : 13,983,143,559 ریال
    قیمت بازار : 15.350.000.000 ریال
    سود: 13.600.000.000 ریال
    لطفا اگه اشتباه بهم اطلاع بفرمایید با تشکر

  • ناشناس

    ببخشیدسود: 1.366.856.441 ریال

  • ناشناس

    سلام چرا می‌نویسید ۲۷۰ میلیون سود کردن مگر نه اینکه به قیمت ۱۲۶۴۰۰۰۰۰۰ مالیات و غیره اضافه بشه ،اگر اینطور باشه خریداران سودی نکردن با ماشین ۳۰۰ میلیونی میشه ۱۵۰ سود کرد درحالیکه با مبلغ ۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰ مبلغ ۱۳۰ میلیون سود کردن به نظرم به این کار به اصطلاح عامیانه بازارگرمی میگویند.

  • ناشناس

    کسی که چیزی میخره سود بازار نداره دیگه.هم خرو میخای هم خرما؟