کد مطلب: ۲۴۳۴۲۸

قیمت قطعات خودرو باید افزایش یابد

قیمت قطعات خودرو باید افزایش یابد

دبیر انجمن همگن نیرو‌محرکه و قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه قیمت قطعات خودرو باید تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، گفت: عدم افزایش قیمت‌ها شاغلین ۵۵۰۰ نفری صنعت قطعه‌سازی کشور را با معضل بیکاری روبرو خواهد کرد.

محبی‌نژاد با اشاره به اینکه شرایط جدید اقتصادی کشور و تعیین نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی مشکلات زیادی را برای واحدهای قطعه‌سازی به وجود آورده است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت قطعات باید تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند در غیر این صورت شاغلین ۵۵۰۰ هزار نفری صنعت قطعه سازی کشور با معضل بیکاری روبرو خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه امروز قطعه سازان خودرو با ضرر فعالیت می‌کنند، افزود: عمده مواد اولیه به صورت نقدی فروخته می‌شود و همین امر عاملی شده تا واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی شدید مواجه شوند.

دبیر انجمن همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به اینکه خودروسازان به دلیل قیمت گذاری شورای رقابت مجوزی برای افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان ندارند، گفت: اگر افزایش قیمت‌ها اعمال نشود قطعه سازان دیگر توان تولید قطعه برای این خودروها را ندارند.

محبی نژاد اضافه کرد: نامه‌نگاری‌های متعددی با مسئولان مربوطه برای خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو انجام داده‌ایم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.