کد مطلب: ۴۳۳۷۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت لیر ترکیه با اتفاقات ادلب / لیر در بازار ایران چقدر ارزش دارد؟

آخرین قیمت لیر ترکیه با اتفاقات ادلب / لیر در بازار ایران چقدر ارزش دارد؟

آیا تحولات ادلب بر ارزش پول ترکیه تاثیری گذاشته است؟ لیر ترکیه در بازار ایران چقدر ارزش دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار روز جمعه به دنبال کشته شدن ۳۴ نظامی ترکیه‌ای در ادلب سوریه دوباره کاهش یافت.

ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز گزارش داده، با کاهش ۰.۶۵ درصدی ارزش واحد پولی ترکیه، ارزش هر دلار آمریکا به ۶.۲۴ لیر رسید. این درحالی است که هر دلار آمریکا دیروز پنجشنبه ۶.۲ لیره معامله شده بود.

ارزش واحد پولی ترکیه از آغاز سال جدید میلادی و ژانویه (آذر/ دی) پنج درصد کاهش یافته است. اما این ارز در بازار ایران چقدر ارزش دارد؟

قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد ایران تا پیش از روز جمعه ۹ اسفند 2556 تومان معامله شده بود. در طی معاملات دیروز، 2612 تومان بیشترین قیمت و 2542 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه است.

نمودار قیمت لیر ترکیه را در زیر مشاهده کنید.

11 19

نمودار قیمت لیر ترکیه

این قیمت در بازار درحالیست که قیمت لیر ترکیه در بانک مرکزی ایران ۶ هزار و ۸۱۸ ریال ثبت شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، پنجشنبه شب کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و در جریان آن ۳۴ سرباز ترک کشته شدند. پس از این حمله، ارتش ترکیه مدعی شد که در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۶ نظامی سوریه را کشته است.

به‌دنبال پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش‌ها میان ترکیه و روسیه از یک سو و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است.

همچنین در پی تشدید تنش در استان شمالی ادلب سوریه، وزارت خارجه کشورمان طی بیانیه‌ای بر ضرورت مدیریت فضای متشنج موجود در اسرع وقت تاکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی

    خدا کنه دلار بیاید پایین که لیر هم بیاید پایین که حداقل ارزش مثل پول ما بشه نه بالاتر