کد مطلب: ۳۹۰۸۴۸

قیمت مرغ به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

قیمت مرغ به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها با افزایش ۲۰۰ تومانی، ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها با افزایش ۲۰۰ تومانی، ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عظیم حجت، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: روز گذشته هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۹۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ قیمت‎گذاری شد.

وی کاهش وزن‌گیری لاشه‌ها ناشی از تنش‌های گرمایی و کشش بازار در فصل تابستان را دلیل اصلی رشد قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به کمبود عرضه مرغ پیش‌بینی می‌شود که نوسان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت در بازار استمرار یابد.

حجت میزان جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری را مناسب دانست و گفت: با توجه به آنکه حجم مناسب تولید، نوسان شدیدی را برای بازار مرغ متصور نیستیم.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: اگرچه حواله برای عرضه نهاده دامی به اندازه کفایت صادر می‌شود، اما ارسال بار کماکان با مشکلاتی روبروست که اگر متولیان امر، موضوع را پیگیری نکنند، بدون تردید مشکلات حمل‌ونقل چالش جدی برای تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال صنعت گرفتار تاخیر در ارسال نهاده های دامی است، گفت: با وجود آنکه مرغداران قبل از تحویل نهاده دامی، پول را به حساب تجار واریز می‌کند، اما واردکنندگان با گذشت چند ماه حساسیتی نسبت به ارسال کالا ندارند که این امر تولیدکنندگان را در تامین ذرت و کنجاله سویا مورد نیاز با چالش‌هایی روبرو کرده است.

حجت نرخ مصوب هرکیلو ذرت در بنادر را یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون هر کیلو نهاده دامی با احتساب ۲۵۰ تومان کرایه حمل به دست مرغدار می‌رسد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه برخی هزینه‌های بلندمدت واحد‌های مرغداری نسبت به بلندمدت ۲.۵ تا ۳ برابر رشد داشته است، تصریح کرد: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار در قیمت تمام شده تولید و اعلام نرخ مصوب، توجهی به این امر نداشته باشند، بدون تردید تجهیز و نوسازی واحد‌های مرغداری با چالش‌هایی روبرو می‌شود که در افزایش تلفات و بیماری‌ها تاثیر گذار است چرا که تولیدکننده از محل فروش مرغ، سود لازم را برای تعمیرات واحد‌های خود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار ارزان شد … مرغ گران شد…!!!!!!
    پس یا دلار ارزون شدنش دروغیه یا مرغ گرون شدنش….