کد مطلب: ۶۵۷۱۵۵

قیمت مرغ در مغازه‌ها چقدر است؟

قیمت مرغ در مغازه‌ها چقدر است؟

قیمت هر کیلو مرغ گرم در مغازه امروز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت هر کیلو مرغ گرم در مغازه امروز چقدر است؟

به نقل از ایسنا ، براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل ‌۴۲ تا ۴۶ هزار تومان است.

گفتنی است در راستای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان شده است.

با این حساب برخی خرده‌فروشی‌ها این محصول را با نرخ‌هایی پایین‌تر از ۴۰ هزار تومان عرضه می‌کنند.

گویا کاهش خرید علت اصلی این ماجراست. رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با تائید این خبر می‌گوید: مردم هنوز به قیمت‌های جدید عادت نکرده‌اند.

محمد یوسفی درباره عرضه مرغ با قیمت‌های کمتر از نرخ مصوب توضیح داد: به نظر می‌رسد با تکمیل پرداخت یارانه‌های ۳۰۰-۴۰۰ هزار تومانی کم‌کم قیمت‌های جدید کالاهای اساسی در جامعه جا بیفتد.

او افزود: طبیعی است که مردم به افزایش قیمت مرغ و سایر کالاهای اساسی واکنش نشان دهند و آن را باور نکنند. بدین ترتیب از آن‌جایی که برخی شهروندان تصور می‌کنند قیمت‌ها کاهش می‌یابد، فعلا دست از خرید کشیده‌اند.

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که وقتی مرغ از کشتارگاه خارج می‌شود باید درنهایت به دست مصرف‌کننده برسد. از این رو همچنان قیمت‌ها نابسامان است و هر جایی با نرخی متفاوت ارائه می‌شود.

حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که در برخی از خرده‌فروشی‌ها مرغ با قیمت ۳۷ هزار تومان به عرضه می‌رسد. در واقع زمانی که مرغ کشتار روز به مراکز استانی می‌رسد باید تا بعد از ظهر مشتری خود را پیدا کند.

اگر مرغ‌های قابل عرضه تمام نشوند، قیمت مرغ آن‌قدر کاهش می‌یابد که سرانجام خریداری پیدا کند.

یوسفی در پایان تأکید کرد: نام این شرایط را نباید افت تقاضا یا کاهش قدرت خرید گذاشت. چراکه دولت با پرداخت یارانه جدید تا حدودی اصلاح نرخ ارز را جبران کرد. البته انتظار می‌رود تکلیف پرداخت یارانه تمام دهک‌ها زودتر مشخص شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ا

    ۳۰۰ تومن دادن اما هزینه های زندگی دقیقآ دو برابر شده باطری ماشینو دو برابر قیمت دو پیش خریدیم روی هر کالایی دست میزاری دو برابر شده

  • ناشناس

    در عصر حدید که علم ودانش به سرعت روبه پیشرفت میباشد عصر مکانیره شدن و صنعت و تکنولوژی وفناوری نوین و علم دائم درحال پیشرفته شدن و تحول وتغییراست و حتی کشاورزی ودامپروری توسعه یافته وصنعتی شده است وعلم از کره زمین به خارج از جو زمین راه پیداکرده و انسان درحال کشف کرات وکهکشان ها می باشد واز فضا وجو زمین خارج شده اما اما اینک ما به دنبال دل وجگر و لنگ و پاچه مرغ بی خاصیت میگردیم 😂

  • ناشناس

    مرغ. رفسنجان36هزارتومان بازم هیچکی نمیخره

  • ناشناس

    اول برای کسری بودجه دلار رو بردند بالا .بعداقای روحانی دید نمیشه بورس را کشید بالا الان دیگه نوبت مرغ شده وروغن چجوری تحریم رو دوربزنند ازروی مردم ردمیشوند

  • ناشناس

    گوشت قرمز بگیرید کمتر همون ابش روبخورید کافیه از مرغ ماشینی موتوری بهتره

  • سرباز

    سلام به خدا۲ماه مرغ نخورببین چی میشه هرچیزی رو بردن قیمتش رو بالافقط کافیه ‌دوماه نخور انوقت قیمت روبی رویه بالا نمیبرند

  • ناشناس

    اولا که همه یارانه نمیگیرنو، دوما قرار بود ۴ تا کالا افزایش قیمت پیدا کنند ولی الان باید ببینیم چی ارزان مانده چون همه چی گران شده صدتا از این یارانه ۶ا که به همه مردم هم داده نمیشود هرگز جبران افزایش سرسام اور قیمت ها را نمیکند ، این اقا تفسش از جای گرم میاد.

  • احمدفدای

    اون.اقاکه حرف چرت میزنه۲۰ملیون حقوق میگیره نفسش آزمایش گرم میادمردم سفره کوچیک شد بیاپایین شهروندی کنه

  • ناشناس

    سلام قیمت مرغ در خانه فروشی فلکه دوم صادقیه ۳۳هزار تومان تاریخ دوم خرداد بوده.

  • ناشناس

    سلام اعلام فرمودید ۷۰ میلیون نفر یارانه میگیرند من که با ماشین کار میکنم از سال ۹۳ یارانه نمی گیرم بهتر نیست اسامی یارانه بگیر ها در روز نامه کثیر الانتشار چاپ شود . جالبه من جز ۱۰میلیون جمعیت سرمایه دار جامعه هستم خدا رو شکر میکنم