کد مطلب: ۷۰۱۸۱۶

تقاضا برای خرید کدام خانه‌ها بیشتر است؟

تقاضا برای خرید کدام خانه‌ها بیشتر است؟

متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۴۵ میلیون تومان رسیده و این افزایش قیمت سبب شده که متوسط قیمت یک واحد مسکونی ۵۰ متری از دو میلیارد تومان هم رد شود. این افزایش قیمت سبب شده که تقاضا تنها برای خرید برخی واحدها بیشتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت، روند خرید مسکن در تهران را تغییر داده است. بسیاری از مردم دنبال واحدهای کوچک متراژ هستند و بسیاری هم دنبال واحدهای ۱۵ و ۲۰ سال به بالا می‌گردند. این در حالی است که تا پیش از جهش قیمت مسکن ، تقاضا برای خانه‌های قدیمی کمتر بود.

اما حالا مردم تمایل دارند که در این شرایط خانه‌دار شوند و برای همین یا باید واحد کوچک بخرند یا واحد قدیمی‌ساز.دنیای اقتصاد در گزارشی اعلام کرده که دو دسته آپارتمان در تهران این روزها بیشترین متقاضی را دارد. یکی واحدهای ۴۰ تا ۶۰ متری و دیگری واحدهای دو تا ۵ میلیارد تومان.

تقاضا برای خرید کدام واحدها زیاد است؟

بررسی تازه‌‌ترین فایل‌‌های عرضه‌شده برای فروش در بازار مسکن نشان می‌دهد بیشترین تقاضا برای خانه‌هایی است که قیمت آن به میانگین متوسط یعنی ۴۵ میلیون تومان نزدیک است.

علاوه بر متراژ، بیشترین تقاضا اکنون برای خرید واحدهایی است که قیمت آنها بین ۲ تا ۵ میلیارد تومان است. نکته مهمی که درباره بازار راکد مسکن وجود دارد این است که بخش مهمی از خرید، توسط مصرف‌کنندگانی است که می‌خواهند ملک خود را تبدیل به احسن کنند.

نکته مهم درباره بازار مسکن این است که خانه اولی‌ها در حال خروج از بازار هستند. چون بسیاری از خانه اولی‌ها توان خرید مسکن جدید با قیمت‌های فعلی را ندارند و وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی زوجین و وام ۲۸۰ میلیونی افراد مجرد، نهایتا کفاف خرید ۱۰ متر از یک واحد را به آنها می‌دهد و آنها باید باقی پول مسکن را از محل پس‌انداز و آورده خود پرداخت کنند. برای همین بخش مهمی از مشتریان کنونی بازار مسکن، افرادی هستند که می‌خواهند واحد خود را تبدیل به احسن کنند.

اتفاق دیگری که در یک ماه اخیر رخ داده، خروج خریداران با نیت سرمایه‌گذاری از بازار مسکن است. چراکه مذاکرات هسته‌ای بازار را دچار رکود کرده و این گروه از خریداران دست نگه داشته‌اند که تکلیف بازارها مشخص شود و بازارها هم که فعلا همه سردرگم هستند.

در کدام مناطق تهران می‌توان خانه خرید؟

با بودجه محدود ۲ تا ۵ میلیارد تومان، می‌توان در مناطق ۴ و ۵ خانه سالخورده خرید. گزارش بانک مرکزی هم نشان می‌دهد در چند ماه گذشته تقاضا برای این خانه‌ها افزایش پیدا کرده است. اما اگر مشتریان دنبال خانه نوساز هستند، باید قید خرید در این مناطق را بزنند و به محله‌هایی مثل تهرانپارس شرقی، اجاره‌‌دار، مجیدیه، ستارخان، نارمک، دبستان، ایران، دروازه شمیران، سپاه، سبلان، پیروزی و…مراجعه کنند که فایل‌‌های نوساز یا یکی دو ساله در این حدود قیمتی به بازار مسکن عرضه می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پاره شدیم تا کجای عمرمون باید بخاطر نظر یه نفر تباه بشه؛ تا مراوده نباشه رشد اقتصادی منفی خواهد بود