کد مطلب: ۴۲۵۱۱۷

فعالان بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

مسکن در مناطق حاشیه‌ای تهران متری چقدر است؟

مسکن در مناطق حاشیه‌ای تهران متری چقدر است؟

فعالان بازار مسکن می‌گویند: مسکن در شهرهای جدید، قرچک و کرج که فاقد سند هستند از متری دو تا سه میلیون تومان آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها اتفاقات متعدد در حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی، فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده، اما بازار مسکن که در چند ماه گذشته تلاطم‌های سال ۹۷ را پشت سر گذاشته و به آرامش رسیده بود، در فضای هیجانی این روزها بار دیگر دچار نوسان در قیمت شده و همین اتفاق، عقب‌نشینی خریداران واقعی را در پی داشته است. به دنبال همین موضوع روسای اتحادیه مناطق حاشیه‌ای تهران از کاهش قیمت مسکن خبر می‌دهند؛ این خبر در حالی است که بودجه برخی مردم دیگر به خرید خانه‌های حتی در مناطق حاشیه شهر تهران هم نمی‌رسد.

حال با توجه به اینکه میزان معاملات مسکن کشوری در آذر ماه نسبت به آبان ماه دو برابر شده است. سوالی که در این شرایط طرح می‌شود، این است که مسکن در کدام یک از مناطق حاشیه‌ای تهران ارزان‌تر است؟ علت اختلاف قیمت‌ها در برخی مناطق حاشیه‎ای تهران چیست؟

در همین حال رئیس دانشکده اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که در کدام یک از مناطق حاشیه‌ای تهران ارزان‌تر است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت مسکن در فازهای تازه شهرهای جدید پرند، هشتگرد و پردیس از متری دو میلیون تومان شروع می‌شود. البته این خانه‌ها فاقد امکانات رفاهی است. حتی شنیده شده این خانه‌ها که به قیمت متری دو میلیون تومان به مردم فروخته می‌شود، خام است و فاقد شیرآلات و کابینت است.

محمدعلی عباسی در ادامه می‌افزاید: این نوع مسکن اقتصادی هستند. یعنی مردم می‌توانند یک خانه 80 متری در حاشیه تهران را با قیمت 160 میلیون تومان خریداری کنند. ناگفته نماند که این خانه‌ها فاقد سند هم هستند.

خانه‌های حاشیه کرج متری چقدر است؟

در عین حال رئیس اتحادیه املاک کرج هم معتقد است که در استان کرج و در بخش‌های حاشیه‌ای آن خانه‌های کلنگی، فاقد سند و به طور مجتمعی از متری دو میلیون و 500 هزار تومان تا سه میلیون تومان آغاز می‌شود.

محمد قمی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در این مناطق ممکن است ارزان‌تر شده است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر سطح معاملات مسکن کاهش یابد، ممکن است که این خانه‌های بدون پارکینگ و انباری که حتی در حاشیه شهر کرج هم هستند، ارزان شود.

خانه‌های کلنگی بدون سند در قرچک متری چند؟

از سوی دیگر رئیس اتحادیه املاک قرچک هم در پاسخ به این پرسش که مسکن در کدام یک از مناطق حاشیه‌ای تهران ارزان‌تر است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: خانه‌های کلنگی در قرچک و شهرهای جدید (بدون سند) حداقل از متری سه میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود.

علیرضا حیدری می‌افزاید: با کاهش میزان معاملات قیمت خانه نیز ارزان شده است. به عنوان مثال در قرچک میزان معاملات به طور چشمگیری کاهش و قیمت خانه‌ها هم حدودا 15 درصد ارزان شده است.

کارشناسان می‌گویند در حالی که پرداخت تسهیلات مسکن با سقف‌های جدید هنوز روند اجرایی به خود نگرفته، بازار مسکن با شوک افزایش قیمت، به استقبال وام ۲۴۰ میلیون تومانی رفت، اما آیا با افزایش میزان وام افراد توانایی خرید خانه را دارند؟

البته که وام مسکن به خانه‌های بدون سند تعلق نمی‌گیرد اما رکود حاکم بر صنعت ساختمان چه زمان و با چه ساز و کاری قرار است، کاهش یابد؟ آیا دستگاه اجرایی کشور تمهیداتی در راستای رونق بازار مسکن دارند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    افزایش وام مسکن در ایران معنا ندارد چون هر چقدر وام بالاتر میرود قیمت مسکن نیز بی جهت بالا میبرند حالا کاری با قسطهای کمر شکنش نیست ولی مثل سایه میماند که هر چقدر دنبالش بروی به آن نمیرسی (یعنی بی فایده برای مصرف کننده و پر سود برای بانکها)