کد مطلب: ۳۹۵۴۳۷

قیمت منطقی برای هر کیلو زعفران، ۱۰ میلیون تومان است

قیمت منطقی برای هر کیلو زعفران، ۱۰ میلیون تومان است

عضو شورای ملی زعفران در مورد قیمت خرید زعفران نو در سال جاری گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران از کشاورزان نباید کمتر از ۱۰ میلیون باشد.

عضو شورای ملی زعفران در مورد قیمت خرید زعفران نو در سال جاری گفت: پیش بینی می‌شود هر کیلوگرم زعفران نو در سال جاری ۶ تا ۸ میلیون خریداری شود در حالی که با توجه به افزایش هزینه تمام شده تولید در سال جاری، قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران از کشاورزان نباید کمتر از ۱۰ میلیون باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی حسینی با عنوان این مطلب، افزود: زیان 4 میلیون تومانی در هر کیلوگرم زعفران موجب بی‌رغبتی کشاورزان به تولید می‌شود که برای جلوگیری از آن باید تدبیری اندیشید.

وی قیمت معامله هر کیلوگرم زعفران در بازار داخلی را 7 تا 12 میلیون تومان تومان عنوان کرد.

وی درباره دلیل کاهش صادرات زعفران در ماه اخیر را تعطیلات تابستانی شرکت‌های اروپایی دانست و گفت: شرکت‌های اروپایی در حال سپری کردن تعطیلات تابستانی خود هستند و هر ساله این امر موجب کاهش مقطعی صادرات زعفران می‌شود.

حسینی تاکید کرد: البته کاهش صادرات زعفران در 2 تا 3 ماه آیند نیز ادامه خواهد داشت چراکه در آستانه فصل برداشت محصول هستیم و مشتریان ترجیح می‌دهند منتظر ورود زعفران نو به بازار باشند.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع سال خوبی را برای صادرات زعفران طی نکرده‌ایم،‌ اظهار کرد: در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 15 درصدی صادرات زعفران روبه‌رو بوده‌ایم.

این عضو شورای ملی زعفران میزان صادرات زعفران در سه ماهه نخست سال گذشته را بیش از 50 تن عنوان کرد درحالی که در سال‌جاری حداکثر میزان صادرات زعفران کمی بیش از 40 تن بوده است.

حسینی قیمت حال حاضر هر کیلوگرم زعفران ایرانی در بازارجهانی را 700 تا 1000 یورو اعلام کرد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • 12038@11111

    تولید زعفران در ایران از چاه نفت هم بهتره ولی به شرط مدیریت خیلی خیلی قوی و کار امد و دلسوز تا کشاورزهم دلگرم باشه و هم برایش صرفه اقتصادی داشته باشه ولی متاسفانهکسی که کمترین سود رو از این طلای سرخ میبره ت بشترین سود رو ..موقع فروش زعفران کار فق اشک نمیریزه .یکی به داد کشاورزان ایران برسهولید کنندس که بیشترین صدمه رو میبینه و دلالها

  • علی

    کشاورزی همراه با کشاورز دارن با هم نابود میشن البته غیر از یه در صد کمی که راهش رو بلدن با پارتی و و و زیر چتر وامهای خوب خودشون رو جا کردن.بقیه دارن ضجر کش میشن. در صد بسیاری کشاورزا بسختی دخترشون رو بتونن شوهر بدن یا پسرشون رو مثلا دانشگاه یا ییه کشاورز رو بگید که ماشین خوب بتونه بخره نه گرونا همین معمولی ..من یه کشاورز بودم الانم بادیسک کمر دو ساله افتادم تو خونه پول ندارم عمل کنم و ای کاش میمردم تا اینکه خجالت ن و بچه رو داشته باشم. به فرض من تو چند سال خشک سالی وام گرفتم و ادامه دادم تولید گندم و جو را بعد خونه ام رو فروختم تا بتونم قسطهام رو بدهم الان مستاجرم و اون خونه هشت صد میلیون و ای کاش اصلا نرفته بودم سمت کشاورزی لا اقل خانوادم اواره نشده بودن و امثال من میلیونها هستن .بیاین جای جای ایران مث روز مشخصه تحقیق کتین