کد مطلب: ۶۵۲۴۶۷

قیمت‌ها خودسرانه تغییر نکند!

قیمت‌ها خودسرانه تغییر نکند!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره عملکرد دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات و حقوق و دستمزد کارکنان دولت، تکلیف قانون برای پرداخت یارانه به جاماندگان و همچنین موضوع حذف یارانه آرد صنعتی پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات درباره‌ی عملکرد دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات و حقوق و دستمزد کارکنان دولت، تکلیف قانون برای پرداخت یارانه به جاماندگان و همچنین موضوع حذف یارانه اعلام شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با ایسنا ، درباره گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص عملکرد دستگاه‌ها درباره در ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه پاکنا گفت: کمیسیون برنامه و بودجه با کمک دیوان محاسبات، معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌ها در حال تهیه گزارشی درباره عملکرد دستگاه‌ها و نهادها در خصوص ثبت اطلاعات کارکنان است.

در ثبت حقوق کارکنان دولت عقب هستیم

وی همچنین اظهار کرد: در قانون دیگری موضوع ثبت حقوق و مزایا در سامانه‌ای آمده که باید حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های مختلف در این سامانه ثبت شود، در این جا نیز از مجموع ۴۷۱۶ دستگاه ۴۴ درصد حقوق و مزایای کارکنان ثبت شده که این یعنی در ثبت حقوق عقب هستیم.

وی در توضیحات تکمیلی گفت: حدود ۶۴ درصد اطلاعات کارکنان ثبت شده و در سامانه دیگر میزان حقوق ۴۴ درصد کارکنان ثبت شده و میزان حقوق ۵۴ درصد کارکنان هنوز ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه این گزارش تا دی ماه سال گذشته است، افزود: وزارت نفت وزارتخانه‌ای است که هنوز ثبت حقوق و مزایا را انجام نداده که باید علت آن بررسی شود البته که این موضوع مربوط به دولت قبل بوده است.

انتظار داریم وزیر نفت انقلابی دولت رئیسی این نقیصه را برطرف کند و اطلاعات کارکنان وزارت نفت همچون سایر وزارتخانه‌ها ثبت شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره متناسب نبودن میزان افزایش حقوق کارکنان دولت با تورم ادامه داد: طبق قانون باید میزان افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با تورم باشد اما از آن جا که منابع دولت مکفی نیست، نمی تواند حقوق ها را به اندازه تورم افزایش دهد و به همین دلیل بخشی از آن را جبران می کند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از معیشت مردم فقط از طریق افزایش حقوق‌ها نیست، گفت: اگر افزایش حقوق بدون وجود منابع واقعی و از طریق چاپ پول انجام شود، نتیجه‌ای جز تورم مضاعف ندارد.

پس باید به سمت کنترل تورم حرکت کرد که یکی از راه های آن، کنترل حجم نقدینگی بوده و از اولویت‌های دولت سیزدهم هم است.

هرچه رشد حجم نقدینگی کمتر باشد به همان میزان مقدار تورم هم کمتر می‌شود.

قیمت‌ها خودسرانه تغییر نکند

میرتاج الدینی اضافه کرد: باید حمایت از معیشت مردم از بسترهای غیرنقدی مثل اعطای بسته‌های کالایی به دهک‌های مختلف انجام شود.

در شرایط فعلی تاکید ما به دولت فراوانی کالاهای اساسی در جامعه است که نباید نسبت به این امر هیچ گونه مسامحه و سهل‌انگاری وجود داشته باشد.

در ماه رمضان فراوانی کالاهای اساسی وجود داشت البته گزارشی از کمبود کالاها یعنی روغن و شکر به ما رسیده است.

روغن مشمول یارانه است ولی شکر مشمول یارانه نیست و دولت اقدامات خوبی برای جبران آن‌ها انجام داده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ماکارونی مربوط به آرد صنعتی می‌شود، توضیح داد: با توجه به مصوبه مجلس، دولت اصلاحاتی درباره قیمت آرد صنعتی و به تبع آن قیمت کالاهای مرتبط با آرد صنعتی اعم از شیرینی و بیسکوییت و ماکارونی دارد.

در این بین نباید اجازه داد افراد خودسرانه قیمت ها را تغییر دهند.

دولت یارانه برای آرد و نان می‌دهد و درباره آرد صنعتی هم قیمت جدید اعلام کرده که شامل محصولاتی همچون بیسکوییت و کیک و ماکارونی می شود؛ باید قیمت‌های جدید را به گونه‌ای کنترل کرد که بر اساس تاثیر قیمت آرد غیریارانه ای تغییر قیمت‌ها انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.