کد مطلب: ۳۵۳۶۶۱

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت واقعی دلار چند تومان است؟

قیمت واقعی دلار چند تومان است؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 با انتقاد از اینکه در حال حاضر دلار سیاست‌زده است، گفت: نرخ فعلی دلار در بازار آزاد به هیچ وجه قیمت واقعی و ذاتی دلار نیست، معتقدم حداکثر قیمت دلار بین هفت تا هشت هزار تومان در بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۲۲ بهمن ماه ۹۷ بود که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به شائبه ممانعت عمدی این بانک از کاهش قیمت دلار با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «نرخ فعلی به هیچ وجه قیمت ذاتی دلار نیست و برای تعدیل آن برنامه داریم و مطمئن باشید تمام تلاش خود را مصروف تقویت ارزش پول ملی خواهیم کرد.»

برخلاف اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی این روزها نرخ دلار به صورت قابل توجهی در بازار افزایش پیدا کرده؛ به طوری که به مرز 13 هزار تومان رسیده است. آیا می‌توان همچنان به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه دلار ارزان می‌شود خوشبین بود؟

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی مبنی بر تعدیل قیمت دلار ، گفت: نرخ فعلی دلار در بازار آزاد به هیچ وجه قیمت واقعی و ذاتی دلار نیست، متاسفانه در حال حاضر دلار سیاست زده است و چنانچه این سیاست از دلار دور شود، بدون شک قیمت دلار در بازار تعدیل خواهد شد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر رجزخوانی سیاستمداران در خارج از کشور، برخی اشخاص در داخل کشور هم اقدام به خرید و فروش بی‌حساب و کتاب دلار می‌کنند که تاکنون برخی از آنها نیز مجازات شده‌اند، چنانچه این سیاست‌ها و اقدامات از بازار دلار خارج شود، بدون شک قیمت دلار واقعی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 درباره قیمت واقعی دلار عنوان کرد: معتقدم حداکثر قیمت دلار بین هفت تا هشت هزار تومان در بازار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.