کد مطلب: ۱۴۶۳۱۹

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

قیمت پیاز در وضعیت حساس نیست

قیمت پیاز در وضعیت حساس نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی نوسانات قیمت برخی کالاهای اساسی به ویژه قیمت پیاز را در سطحی از «حساسیت» ندانست که کمیسیون بخواهد وزیر جهادکشاورزی را به مجلس دعوت کند.

علی اکبری با اشاره به مکاتبات کمیسیون متبوعش با رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت‌ برخی کالاهای اساسی، گفت: تنش‌های قیمتی بازار را به طور معمول از طریق رایزنی و مکاتبه با دست‌اندرکاران اجرایی رصد می‌کنیم و علل نوسانات قیمتی برخی کالاهای اساسی را جویا می‌شویم. در مسئله قیمت پیاز گذشت زمان و عرضه پیاز به بازار موجب کاهش تعادل در قیمت‌ها خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس برخی نوسانات قیمتی بازار را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: با بررسی‌ها و تعاملاتی که با مسئولان ذی‌ربط داشتیم برخی نوسانات قیمتی بازار اجتناب‌ناپذیر است چرا که علل متعددی بر این نوسانات تاثیرگذار است که برخی از آنها در کوتاه مدت در کنترل دستگاه‌های مسئول نیست. رایزنی‌ها و مکاتبات ما نیز معطوف برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت است که نوعا تصمیمات مدیریتی است و باید جامعه کمتر دچار تنش شود.

وی از پایش مستمر بازار کالاهای اساسی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس سخن گفت و افزود: کمیسیون به نوسانات قیمتی بازار کالاهای اساسی حساسیت دارد و از بعد نظارتی مسئله را در سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کند اما هنوز ضرورتی برای دعوت وزیر جهاد کشاورزی یا سایر مقامات مسئول به مجلس احساس نمی‌کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از وجود اختلاف نظر بین ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: ستاد تنظیم بازار متشکل از ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف به ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهور است که در پاره‌ای موارد تصمیماتی اتخاذ می‌کند که با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی که اشراف و تسلط بهتری بر بازار کالاهای اساسی دارد در تضاد است.

اکبری تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی بنا بر مسئولیتی که در تنظیم بازار کالاهای اساسی دارد باید بتواند با تصمیمات فصلی، بازار را تنظیم کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس از رایزنی با سازمان تخصصی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل به وجود آمده در نوسانات قیمتی برخی کالاهای اساسی سخن گفت و افزود: اگر برنامه‌ریزی‌های این سازمان مسئول را کافی نبینیم رایزنی‌هایمان را در سطح وزارتخانه ادامه خواهیم داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.