کد مطلب: ۲۹۷۴۰۴

قیمت کنونی قارچ جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نیست

قیمت کنونی قارچ جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نیست

یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، ظروف پلاستیک و بسته‌بندی، قیمت کنونی فروش قارچ جوابگوی هزینه پرورش‌دهندگان نیست.

محمد حسن افشار رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ خوراکی، درباره آخرین وضعیت بازار قارچ ،اظهار کرد: در ماه‌های اخیر برخی اخلال گران بازار،با پایین نگه داشتن قیمت قارچ زیان هنگفتی را به پرورش دهندگان وارد کرده اند که با همکاری رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی این موضوع مرتفع گردید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی از عرضه هر کیلو قارچ به نرخ 7 هزار و 500 تا 8 هزار تومان در بازار خبر داد و گفت: براساس آخرین بررسی‌ها، قیمت تمام شده هر کیلو قارچ 8 هزار و 900 و با احتساب سود تولیدکننده 10 هزار و 700 تومان است که این امر به معنای زیان 3 هزار تومانی در فروش هر کیلو قارچ است.

افشار ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید ، ظروف پلاستیک و بسته بندی،قیمت کنونی فروش قارچ جوابگوی هزینه پرورش دهندگان نیست.

به گفته این مقام مسئول اگرچه با خنک شدن هوا،راندمان تولید در واحدهای پرورش افزایش می یابد اما به سبب کاهش مصرف در ایام محرم، با مازاد تولید روبرو خواهیم بود که به همین خاطر بخشی از تولید روانه صنایع تبدیلی خواهد شد.

وی میزان تولید روزانه قارچ را 500 تا 600 تن اعلام کرد و افزود: این درحالی است که در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و راندمان پایین کامپوست ها، تولید حدود 300 تا 400 تن است.

افشار درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ دلار در صادرات قارچ وضعیت خوبی خواهیم داشت چرا که هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو قارچ در بازار روسیه 2.5 دلار است.

رئیس هیات مدیره تعاونی های تولیدکنندگان قارچ در پایان تصریح کرد: اگر شرایط صادرات از طریق حمل و نقل هوایی فراهم شود،براساس آمار وزارتخانه سالانه 30 تا 50 هزار تن قارچ به سهولت به بازارهای هدف صادر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.