کد مطلب: ۲۷۳۱۱۱

رئیس اتحادیه سازندگان طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت‌گذاری دستوری به بازار سکه می‌رسد

قیمت‌گذاری دستوری به بازار سکه می‌رسد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سكه اعلام کرد که قرار است طی روزهای آتی قیمت‌گذاری دستوری برای بخش سکه اعمال شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سكه در توصیه‌ای به مردم اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در مصنوعات طلا هیچگاه زیان‌ده نبوده و از این رو به مردم توصیه می‌شود به جای خرید طلای خام مصنوعات این صنعت را در اولویت قرار دهند.

محمد محمدولی درباره چشم‌انداز بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: به طور کلی با وجود سیاست‌های اتخاذ شده جهانی چشم‌انداز روشن و مطلوبی را برای صنعت طلا متصور نیستم؛ چرا که بخش زیادی از التهابات امروز در بازار طلا و سکه به موضوعات جهانی باز می‌گردد که این موضوع‌ها در بخش داخلی ما نیز بی‌تاثیر نیست.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط امن‌ترین سرمایه‌گذاری در بخش ارز، مصنوعات طلا یا سکه است؟ پاسخ داد: در این بازه زمانی تنها خرید مصنوعات طلا پیشنهاد می‌شود؛ چرا که در خرید مصنوعات سرمایه‌گذاران ضرری را متحمل نخواهند شد. متاسفانه با نوسانات نرخ طلا برخی افراد به سرمایه‌گذاری در طلای خام ورود کرده‌اند، از این رو این افراد در آینده ضرر خواهند کرد و سودی عایدشان نخواهد شد. چرا که برای طلای خام مصرف‌کنندگان خاصی وجود دارند و باید این نوع محصولات را تنها تولیدکنندگانی بخرند که از آن در ساخت داخل استفاده می‌کنند. خرید طلای خام توسط مردم عادی تنها تشدید التهابات را به دنبال دارد.

محمدولی همچنین با اشاره به ثبات و کاهش نسبی قیمت طلا و سکه گفت: طی چند روز گذشته قیمت طلا و سکه تا حدود اندکی کاهش یافت و دلیل این نوع واکنش در بازار طلا نیز به تصمیم‌گیری‌های اخیر بانک مرکزی و دولت باز می‌گردد. به‌واقع شبکه پولی و مالی کشور قرار است طی روزهای آتی قیمت‌گذاری دستوری را برای بخش سکه اعمال کند که هدف از این نوع اقدامات واقعی کردن قیمت‌ها و ثبات بازار است.

این فعال بازار در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدامات در ثبات بازار اثرگذار است یا خیر؟ اظهار کرد: چنانچه قرار باشد ثبات به بازار سکه، طلا و ارز باز گردد افراد باید به سمت اجرایی کردن برنامه‌های تدوین شده قدم بردارند. چرا که در این بازه زمانی تنها گفتگو چاره‌ساز مشکلات نیست. از سوی دیگر اگر قرار باشد برنامه‌ها جنبه عملیاتی نگیرند ما شاهد واکنش عکس بازار خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.