کد مطلب: ۵۱۲۰۰۲

رئيس اتحاديه فروشندگان گل:

چرا گل گران شد؟ / تولیدکنندگان گل سبزی‌کار شده‌اند!

چرا گل گران شد؟ / تولیدکنندگان گل سبزی‌کار شده‌اند!

برخی مردم مدعی هستند به مناسبت روز مادر گل گران شده است اما رئیس اتحادیه گل فروشان می‌گوید: قیمت گل همانند سال گذشته است و افزایش نداشته اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در بازار کمبود گل داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی مردم گزارش دادند که در آستانه روز مادر گل گران شده است اما رئیس اتحادیه گل فروشان مدعی است که از اسفند سال گذشته گل گران نشده است و امروز مردم بعد از ۱۱ ماه اقدام به خرید گل کردند.

به گفته اکبر شاهرخی، قیمت گل را عرضه و تقاضا تعیین می‌‌کند و در روز مادر تقاضا برای خرید گل بالا رفته است. او همچنین گفت: البته که کیفیت نقش مهمی در قیمت گل دارد. قطعا کیفیت گل‌ها در خیابان اندرزگو تهران بالاتر از گل‌هایی است که سمت بهشت زهرای تهران می‌فروشند. طبق نرخ‌نامه اتحادیه برای یک شاخه گل رز سه نرخ ۲۵، ۳۰ و ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل به خسارت‌های ناشی کرونا به صنف گل اشاره کرد. او به تجارت‌نیوز گفت: با شیوع ویروس کرونا صنف گل بیشترین خسارت را دید. برخی تولیدکنندگان از صنف گل به صنف صیفی‌جات کوچ کردند و به جای کاشت گل، سبزی و سیب‌زمینی می‌کارند. به همین دلیل در بازار کمبود گل داریم. البته عده‌ای هم ورشکسته شدند و برای همیشه از این صنف خداحافظی کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رهگذر

    برای همین سبزی کیلویی 2 تومن شد کیلویی 20 تومن