خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۱۸۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت گوشت و مرغ در ماه رمضان افزایش می‌یابد؟

قیمت گوشت و مرغ در ماه رمضان افزایش می‌یابد؟

به‌رغم وعده‌های وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بازار در ماه رمضان، با شروع این ماه قیمت گوشت و مرغ دستخوش تغییراتی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع ماه مبارک رمضان بازار کالاهای اساسی بار دیگر دستخوش تغییراتی شد. چنان‌که در اولین روز این ماه قیمت گوشت قرمز افزایش یافت. فعالان بازار افزایش قیمت گوشت مرغ را هم دور از ذهن نمی‌دانند.

آن‌طور که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه در این روز تا ۱۹۷ هزار تومان هم پیش رفت.

فروشگاه‌های تنظیم بازاری هرکیلوگرم گوشت سردست منجمد گوسفندی را ۱۰۸ هزار تومان و گوشت سردست منجمد گوساله تنظیم بازاری را ۱۰۷ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

همچنین قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی گرم به صورت لاشه ۱۱۶ هزار تومان، نیم‌شقه سردست ۱۲۰ هزار تومان و نیم‌شقه ران ۱۲۵ هزار تومان است.

قیمت گوشت مرغ چند؟

طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم مرغ نیز ۳۱ هزار تومان به تصویب رسید. با این حال بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در برخی از مناطق پایتخت قیمت گوشت مرغ تا ۳۷ هزار تومان هم پیش رفته است.

از سوی دیگر، در حالی مرغ منجمد وارداتی در محدوده ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که مشتری چندانی ندارد. چراکه معمولا دورریز این مرغ‌ها چه قبل و چه بعد از مصرف بالاست و خرید آن صرفه اقتصادی چندانی هم ندارد.

از این رو گاه خرید گوشت مرغ به شکل‌گیری صف هم می‌انجامد. در این بین با شروع ماه رمضان و افزایش تقاضا برخی از کارشناسان و فعالان بازار، افزایش قیمت این محصول را هم دور از ذهن نمی‌دانند.

در همین زمینه دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ گفت: وقوع جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند تامین نهاده‌های دامی را هم به خطر بیندازد.

رضا مبصری در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: زمانی که تامین این نهاده‌ها با مشکل مواجه شود، ممکن است تولید مرغ هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

او همچنین تشریح کرد: اما آنچه بیش از کاهش تولید اهمیت دارد و قریب‌الوقوع است، تاثیر قیمت نهاده‌ها روی هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ است.

مبصری یادآور شد: در نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه رمضان و با افزایش تقاضا احتمال افزایش قیمت گوشت مرغ وجود دارد.

چرا قیمت‌ها افزایش یافت؟

وزارت جهاد کشاورزی در حالی وعده کنترل بازار رمضان را مطرح کرد که بروز بحران روسیه، از مدت‌ها پیش تامین نهاده‌های دامی را با مشکل مواجه ساخت.

ادامه روند جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های پیاپی کشور مهاجم، حالا جهان را برای ورود به دوره بحران غذا و انرژی آماده می‌کند. اما مشخص نیست مسئولان دولت ایران به چه منابعی دسترسی دارند که بازار کشور را مستثنی از شرایط جهانی می‌دانند.

به‌رغم این وعده‌ها حالا قیمت گوشت قرمز در آستانه ورود به کانال ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد. کارشناسان نیز احتمال گران‌شدن دوباره مرغ را قریب‌الوقوع می‌دانند.

برای مطالعه بیشتر خبر یارانه گوشت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من دامدار صنعتی هستم نهاده دامی کیلو ۱۰هزارتومان گوسفند باید کیلو ۱۵۰هزارتومان بشه گوسفند ازما دامدار کیلو ۶۵هزارتومان دلال ها خرید می‌کنند و گوشت به مردم ۲۵۰ هزار تومان میفروشن ما دامداران نابود شدیم صنعت دامپروری در حال نابودی است آقایان دولت مردان به فکر و به فکر حمایت از این قشر زحمت کش باشن با تشکر از مسولین محترم کشوری محمد احدیم ازشهرستان گالیکش استان گلستان