کد مطلب: ۶۵۸۳۳۶

قیمت گوشت ۲ خرداد ۱۴۰۱/ قیمت‌ها به‌زودی کاهش می‌یابد؟

قیمت گوشت ۲ خرداد ۱۴۰۱/ قیمت‌ها به‌زودی کاهش می‌یابد؟

قیمت انواع گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲ خرداد نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد؛ قیمت هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی ۱۵۹ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت گوشت قرمز در ۲ خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار ) :

راسته با استخوان گوسفندی
۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی
۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه
۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله
۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله
۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی
۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله
۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله
۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله
۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی
۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله
۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی
۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند
۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی
۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی
۱۳۵,۰۰۰

قیمت‌ها به‌زودی کاهش می‌یابد؟

رییس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی باعث بازار رقابتی دام زنده و گوشت قرمز می‌شود، گفت: در پی این اقدام دولت، نرخ دام زنده و گوشت قرمز در فرایند عرضه و تقاضا واقعی خواهد شد.

به نقل از ایرنا ، «منصور پوریان» درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز اظهار کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اعلام قیمت جدید برای نهاده‌های دامی بازار دچار شوک موقتی شد اما طی روزهای گذشته قیمت‌ها در فرایند عرضه و تقاضا به شرایط عادی بازگشت.

وی با توجه به مازاد جمعیت دامی کشور، ادامه داد: مشکل جدی خشکسالی و کم‌آبی، فراگیری افزایش عرضه دام زنده و گوشت قرمز در کشور است و در حالی تولیدکنندگان با مشکل تامین آب و علوفه روبه‌رو هستند.

رییس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه گوشت قرمز به سه شکل با قیمت‌های متفاوت در کشور عرضه می‌شود، گفت: گوشت بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای (گوشت در بسته‌بندی‌های لوکس)، قصابی‌ها (عرضه لاشه) و گوشت‌های وارداتی با نرخ‌های تنظیم بازاری است تا اقشار مختلف مردم بتوانند از این محصول بهره‌مند شوند.

پوریان افزود: در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی تولیدکنندگان انتظار داشتند علاوه بر تامین نهاده‌های موردنیاز برای یک تا دو ماه اخیر، رفع ممنوعیت صادرات دام زنده، نقدینگی موردنیاز صنعت دام و طیور تامین شود، اما به دلیل وقفه در این موضوع بازار دچار شوک شد؛ همین امر باعث شده قیمت گوشت قرمز موقتی در بازار افزایش یابد که به نظر می‌رسد قیمت‌ها به‌زودی در فرایند عرضه و تقاضا واقعی و کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: شرایط فعلی نشان می‌دهد که بازار کشش عرضه گوشت قرمز با قیمت‌های ۲۰۰ هزار تومان را ندارد و ادامه این روند توسط برخی سودجوها باعث کاهش مجدد مصرف گوشت قرمز از سبد خانوار ایرانی خواهد شد.

رییس شورای تامین دام کشور تاکید کرد: در صورت تامین نقدینگی صنعت دام و طیور، رفع ممنوعیت صادرات دام زنده و یا حذف عوارض گمرکی و تامین نهاده‌های در یک تا دو ماه تولیدکنندگان، بازار این محصول رقابتی خواهد شد و تولیدکنندگان می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.