کد مطلب: ۴۴۹۲۹۴

نرخ سود بین بانکی به ۱۲ درصد کاهش یافت

نرخ سود بین بانکی به ۱۲ درصد کاهش یافت

رئیس بانک مرکزی گفت: اگر اعتقاد بر این است که بازار تعیین‌کننده سود باشد ما نیز این مسئله را می‌پذیریم. توجه شود که نرخ سود بین بانکی ۱۲ تا ۱۳ درصد است و دیگر سودهای ۲۰ تا ۲۲ درصدی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی با بیان اینکه بانک مرکزی در سیستم بانکی سود هیچگونه فشاری به بانک‌ها وارد نمی‌کند، گفت: این مسئله به این دلیل اقدامات احتیاطی و نظارتی بانک مرکزی، شروع بازار باز و هدایت بازار بین بانکی است که امروزه خود بانک‌ها متقاضی کاهش سود بانکی هستند.

وی ادامه داد: اگر اعتقاد بر این است که بازار تعیین‌کننده سود باشد ما نیز این مسئله را می‌پذیریم. توجه شود که نرخ سود بین بانکی ۱۲ تا ۱۳ درصد است و دیگر سودهای ۲۰ تا ۲۲ درصدی وجود ندارد.

رئیس بانک مرکزی در خصوص رشد بازار سرمایه هم گفت: رشد و جذابیت بازار سرمایه به این دلیل است که مردم پی برده‌اند که این بخش محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است همچنان که دولت و بخش‌های خصوصی از آن برای تامین مالی خود استفاده می‌کنند.

همتی افزود: این اتفاق نویددهنده یک اتفاق خوب در کشور است و باید بازار سرمایه در تامین مالی مانند تمام کشورهای دنیا به بیش از ۵۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات سیستم بانکی در کشور وجود دارد، گفت:‌ به معنای دیگر ۹۰ درصد تامین مالی در کشور توسط سیستم بانکی انجام می‌شود که در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد بنابراین این روند حتما باید تغییر یابد و بنده این روند را مشاهده می‌کنم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ق

    بدبخت بیچارهایکه باجونکندن کارگری دوهزارپس اندازمیکنن ازشممشون میزننکه بزارندبانک درماه چندرغازدستشونوبگیره الان چکارکنن سودبانکیواوردین پایین اخه

    • ناشناس

      مثل اینکه شما به اینکه میلیارد میلیارد بزاری توی بانک و سودشو بخوری و بخوابی هیچ زحمتی هم نکشی عادت کردی کارگر روز مزد اضافه پولش کجا بود که بزاره توی بانک ، کارمند ها هم پول اضافه نمی اورند توی این روز ها چه برسه به کارگران

    • شهرام

      یه بنده خدایی کارگره، کارخونه تعدیل نیرو کرده، سمندشو فروخته گذاشته بانک سود بگیره زندگیشو بچرخونه!!! امثال این گروه مردم بیچاره زیاد هستند. شما خبر نداری حرف نزن!!!!

  • ناشناس

    امیدوارم مدرک تحصیلی شما دیگه تقلبی نباشه

  • ناشناس

    یه زمانی همین آقا میگفت نرخ سود بانکی رو نرخ تورم تعیین میکنه و بس
    همه جای دنیا هم همینجوره
    حالا نظرش عوض شده

  • ناشناس

    اینم باید مثل رحمانی عزل شود

  • بازبل

    باز بزودی اندک پس انداز های مردم بیچاره را به شکم بورس وباز هدایت میکنند واستفاده فعلیش را میبرند بعدا مثل هزاران صندوقهای ( بانکهای خصوصی) اعلام خواهند کرد که بورس پائین به خاطر تحریم واین اندک پس انداز مثل قبلا به هیچ تبدیل خواهد شد اقایون دست ازجیب مردم دربیارید

  • بازبل

    بله با ز یک چاله جدید برای اندک سرمایه های مردم اقایون دست از جیب مردم دربیارید بسه

  • ناشناس

    داداش کار شما هم نبود بکش کنار یکی دیگه بیاد دلار رفت روی ۱۷هزار