کد مطلب: ۲۷۲۳۳۰

لایحه اصلاح قانون پیش‌فروش ساختمان در اختیار هیئت رئیسه مجلس

لایحه اصلاح قانون پیش‌فروش ساختمان در اختیار هیئت رئیسه مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس از اتمام بررسی لایحه پیش فروش ساختمان در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: تصویب و اجرای قانون جدید در این حوزه نقدینگی‌ها را به سمت تولید مسکن هدایت می‌کند.

سیدهادی بهادری با اشاره به سرنوشت لایحه اصلاح قانون پیش فروش ساختمان، گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون عمران مجلس به پایان رسیده و در حال حاضر برای بررسی نهایی به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احتمال بررسی لایحه مذکور ماه آینده در صحن علنی وجود دارد، افزود: قانون قبلی در حوزه پیش فروش ساختمان مصوب سال ۸۹ بوده و به جای کمک به این حوزه برخی مشکلات را نیز ایجاد کرده است.

قانون جدید پیش فروش ساختمان ضعف‌های بسیاری را پوشش داده است

وی با تاکید بر اینکه عدم استقبال مردم و مشاوران املاک ازقانون قبلی و وجود برخی مشکلات باعث اصلاحیه قانون شد، تصریح کرد: اصلاحیه قانون مذکور می‌تواند ضعف‌های موجود را پوشش داده و با توجه به ظرفیت‌هایی که در آن دیده شده در هدایت سرمایه‌های مردم به این حوزه موثر باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نقدینگی سرگردان موجود در بازار عامل اصلی حبابی شدن نرخ‌ها است، گفت: با اجرایی شدن قانون مذکور هدایت نقدینگی به حوزه پیش‌فروش مسکن بیشتر خواهد شد.

هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن با اجرای قانون جدید پیش‌فروش ساختمان

بهادری با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن قانون مذکور نقدینگی‌ها در پیش فروش ساختمان می‌تواند به ارزش افزوده مناسب برای افراد کمک کند، افزود: سوق نقدینگی به سمت صنعت ساختمان سازی می‌تواند وضعیت بازار مسکن را نیز از وضعیت نا به سامان فعلی دور کند.

وی با بیان اینکه، پشتوانه قانونی لایحه مذکور مشوق خوبی برای حضور مردم در حوزه بازار مسکن است، تصریح کرد: قانون موجود در حوزه پیش فروش ساختمان دافعه بیشتری به نسبت جاذبه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اجرایی شدن لایحه اصلاح قانون پیش‌فروش ساختمان جاذبه حضور در بخش مسکن را بیشتر می‌کند، گفت: هر عاملی که به هدایت نقدینگی در بخش مسکن کمک کند می‌تواند عایدی مناسبی برای آینده بازار داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اینکه در حین تصویب لایحه اصلاح قانون پیش‌فروش ساختمان از نظرات کارشناسی دولت استفاده شده و لایحه با تعاملی مشترک مورد تصویب واقع شده است از این رو اجرای آن از سوی مجری با مشکلی مواجه نخواهد شد.

منبع:خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.