کد مطلب: ۷۴۷۶۵۵

لایحه بودجه فردا تقدیم مجلس می‌شود

لایحه بودجه فردا تقدیم مجلس می‌شود

رئیسی فردا لایحه بودجه 1402 را تقدیم مجلس می‌کند. این خبری است که سخنگوی هیئت دولت امروز اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی هیئت دولت اعلام کرد که قرار است رئیس‌جمهور فردا لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس ارائه دهد.
وی افزود: قرار است ضمن ارائه لایحه بودجه، درخواست تمدید برنامه ششم به مجلس داده شود.

واکنش مسئولان به کسری بودجه

نزدیک به دو ماه مانده به پایان سال، هنوز واکنش‌ها به کسری بودجه 1401 ادامه دارد. کارشناسان می‌گویند دولت فقط روی کاغذ با لطایف‌الحیل درآمد و هزینه را برابر می‌کند اما در عمل کسری رخ می‌دهد. با اینحال حامیان دولت کسری بودجه را یک دروغ بزرگ می‌خوانند.

اخیرا، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نشست مشترک این کمیسیون با مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داده که ظاهرا در این نشست رئیس سازمان طی سخنانی اعلام کرده است که تا پایان سال کسری بودجه نخواهیم داشت. همچنین، آنطور که میرکاظمی گفته درآمدهای بودجه سال ۱۴۰۱ به طور کامل محقق شده است.

با این حال، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اشتباه سازمان برنامه و بودجه در بودجه سال جاری در میزان درآمدها مزید بر علت است و موجب کسری بزرگ حداقل ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در قانون بودجه سال جاری شده است.

در ادامه اما دیگر نماینده مجلس کسری بودجه را رد کرده است. حمیدرضا حاجی‌بابایی هم با اشاره به گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه گفته است که تاکنون ۱۰۰درصد منابع دولت در بودجه محقق شده است و کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ نداریم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر نوع گزارشی مبنی بر کسری بودجه سال 1401 تکذیب می‌شود، گفت: براساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه ما در سال 1401 کسری بودجه نخواهیم داشت و این مساله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

در حالی تمام این اظهارات مطرح شده است که محمدرضا پورابراهیمی بر این باور است که در ناترازی بودجه انتظار می‌رود تا در بودجه امسال دولت احکام خوبی در نظر بگیرد تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را مدیریت کنیم. هرچند گفته او مهر تاییدی بر کسری 400 هزار میلیارد تومانی است اما رئیس کمیسیون اقتصادی نگفته که منظورش از احکام خوب دقیقا چه احکامی است؟

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.