کد مطلب: ۱۶۷۹۱۳

لزوم احداث راه‌آهن شهرهای ساحلی استان‌های جنوبی

لزوم احداث راه‌آهن شهرهای ساحلی استان‌های جنوبی

نماینده مردم هرمزگان در مجلس بر ضرورت احداث راه‌آهن شهرهای ساحلی استان‌های جنوبی کشور تاکید کرد.

ناصر شریفی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توسعه شهرهای ساحلی آیا خط راه‌آهن ساحلی در جنوب کشور مورد نیاز است؟ بیان کرد: یکی از الزامات توسعه ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های نظام، دولت و مجلس توسعه سواحل جنوبی کشور است. طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت توسعه سواحل مکران شده است.

شریفی با بیان اینکه حمل‌ونقل یکی از اولویت های مهم توسعه است، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و ریلی در دستور کار است. برای آنکه شاهد توسعه و آبادانی در مناطق جنوبی کشور و شهرهای ساحلی باشیم ایجاد بزرگراه‌ها و خطوط ریلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: ایجاد خط راه‌آهن از خوزستان تا پسابندر می‌تواند در توسعه گردشگری، اقتصادی و انرژی مثمرثمر باشد. تردد گردشگران در مسیر دریایی یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری خواهد بود و در این مسیر شاهد توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای ساحلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین افزایش جمعیت و رونق شهرهای ساحلی جنوبی کشور خواهیم بود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان خاطرنشان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران جمهوری چک برگزار کرده‌ایم که علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشتند و زمانی که موضوع احداث خط ریلی شهرهای ساحلی جنوب کشور را مطرح کردم مورد استقبال این گروه سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

وی گفت: موضوع طی هفته آینده از طریق مدیرعامل راه‌آهن کشور پیگیری خواهد شد. در صورت ارائه طرح‌های توجیهی و صرفه اقتصادی، این طرح به مرحله تصویب در هیات دولت و تامین اعتبار خواهد رفت.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.